Akadálymentes verzió

Vásár 20 óra utáni nyitva tartásának engedélyezésére irányuló kérelem

Kódszám

JEGYZ00610

Az ügy rövid leírása

A vásár nyitva tartásának idejét az üzemeltető 5 és 20 óra között határozza meg. A 20 óra utáni nyitva tartást az illetékes rendőrkapitányság véleményének kikérésével a jegyző engedélyezheti.

Ki jogosult az eljárásra?

A vásár fenntartója, illetve üzemeltetője.

Milyen adatokat kell megadni?

a.) a fenntartó, illetve az üzemeltető nevét, címét (székhelyét), elektronikus levelezési címét, amennyiben azzal rendelkezik;
b.) a vásár 20 óra utáni nyitva tartásának engedélyezésére irányuló kérelmet.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

3000 Ft illeték (általános tételű eljárási illeték). Az eljárási illetéket az eljárás megindításakor illetékbélyeggel az eljárást kezdeményező iraton kell megfizetni. A fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatalánál nem elektronikus úton kezdeményezett közigazgatási hatósági eljárás illetékét
a) az eljárás megindítását megelőzően készpénzátutalási megbízás útján, vagy
b) amennyiben a járási hivatalban erre lehetőség van, az eljárás megindításával egyidejűleg bankkártyával vagy házipénztárba készpénzzel kell megfizetni.

Hol intézhetem el?

A vásár helye.

Ügyintézés határideje

20 nap.

Jogorvoslati lehetőség

Van lehetőség fellebbezésre.
A fellebbezést a fővárosi és megyei kormányhivatalnak kell címezni.
A fellebbezést a jegyzőnél kell előterjeszteni.
A fellebbezést a döntés közlésétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni.
5000 Ft.

Amit még érdemes tudni (GYIK és Ügyféltájékoztató)

Kérdés: Ha a vásár üzemeltetésének engedélyezésére irányuló kérelemben jelölöm meg, hogy szeretném, ha a vásár 20 óra után is nyitva tarthatna, kell-e külön eljárási illetéket fizetnem a vásár 20 óra utáni nyitva tartásának engedélyezésére irányuló kérelmemért?
Válasz: Nem. A jegyző ebben az esetben a vásár üzemeltetésének engedélyezésére irányuló eljárásban dönt a vásár 20 óra utáni nyitva tartása engedélyezésének kérdéséről.

Fontosabb fogalmak

a.) vásár: olyan épület, épületegyüttes vagy terület, ahol rendszerint többen folytatnak idényjellegű vagy meghatározott eseményekhez, naptári napokhoz kötődő eseti jellegű kiskereskedelmi tevékenységet;
b.) fenntartó: a vásár helyszínéül szolgáló terület, ingatlan tulajdonosa, bérlője vagy más jogcímen használója, aki a vásáron kereskedelmi tevékenységet folytatók részére a helyhasználatot biztosítja, és aki a vásáron kereskedelmi tevékenységet folytatók részére a kereskedelmet kiszolgáló szolgáltatási tevékenység folytatásáért felelős;
c.) üzemeltető: a fenntartó vagy a fenntartó által kijelölt, a vásár vezetését, illetve annak működtetésével kapcsolatos feladatokat ellátó személy, aki a fenntartó nevében eljárni jogosult.

Vonatkozó jogszabályok

a.) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 2. § 29. pont, 6/G. § c) pont;
b.) a vásárokról, a piacokról, és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III. 13.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés e)-f) pont, 4. § (2)-(3) bekezdés, 4. § (5)-(6) bekezdés, 8. § (1) bekezdés;
c.) az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 116. § (1-2) bekezdés, 118. § (3) bekezdés,
d.) az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1)-(2) bekezdés, 73. § (1)-(2) bekezdés;
e.) a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény 26. § (2) bekezdés
f.) a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok kialakításával és a területi integrációval összefüggő törvénymódosításokról szóló 2010. évi CXXVI. törvény 16/A. §
g.)
a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 7/A. § (1) bekezdés

Kulcsszavak

vásár, vásárrendezés, kereskedelem, 20 óra, nyitva tartás, éjszaka, árusítás, rendőrség

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858