Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Állat-egészségügyi feladatainak keretében az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv (NÉBIH ÁTI) vezeti az állatgyógyászati készítmények törzskönyvét. A forgalomba hozatali engedély birtokosa engedélyezett állatgyógyászati készítmény gyártására, regisztrációs státuszára, engedélyezett adataira vonatkozóan igazgatásszolgáltatási díj ellenében hatósági igazolást kérhet.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Magyarországon forgalomba hozatali engedély birtokosaként nyilvántartott kérelmező
Kizáró okok: nem
Milyen adatokat kell megadni?
A készítmény megnevezése, a törzskönyvi engedélyes megnevezése, a készítmény törzskönyvi száma. A kérelemnek tartalmaznia kell az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló dokumentumot.
Milyen iratok szükségesek?
Az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló dokumentum.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal fizetési számlája: 10032000-00289782-00000000 Törzskönyvi igazolás: 30 000,- Ft. A meghatározott igazgatási szolgáltatási díjakat átutalás vagy fizetési számlára történő készpénzbefizetés útján kell megfizetni.
Hol intézhetem el?
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Állatgyógyászati Termékek Igazgatósága (NÉBIH-ÁTI)
Ügyintézés határideje
Ügyintézési határidő 21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: A nyilvántartást vezető hatóság hivatalból köteles a jogszabálysértő bejegyzést törölni, a hibás bejegyzést javítani vagy az elmulasztott bejegyzést pótolni.
Jogorvoslati lehetőség részletei: A hatósági nyilvántartást vezető szerv: NÉBIH ÁTI Budapest Szállás utca.
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): nem fellebbezés
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): Az ügyfél jogorvoslati kérelmének benyújtására nyitva álló határidő akkor kezdődik, amikor a jogszabálysértő vagy hibás adat bejegyzése vagy a mulasztás az ügyfél tudomására jutott.
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Kérhető-e más forgalmazó cégről információ? Nem, csak a Magyarországon forgalomba hozatali engedély birtokosaként nyilvántartott kérelmező kérheti az igazolás kiadását.
Fontosabb fogalmak
Állatgyógyászati készítmények törzskönyve: az állatgyógyászati célra forgalomba hozatali engedéllyel rendelkező készítmények legfontosabb adatait tartalmazó közhitelű hatósági nyilvántartás, melyet a NÉBIH-ÁTI vezet
Vonatkozó jogszabályok
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény 34.§ (4) bekezdés, 38. § (1) bekezdés; A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 36. § (2) bekezdés, 86. § (1), (4), (5) bekezdés, 100. § (1) bekezdés e) pont, (2) bekezdés; A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Korm. rend 1.§ (1) bekezdés. 3. §, 5.§, 8. § (1) bekezdés; Az állatgyógyászati termékekről szóló 128/2009. (X.6.) FVM rendelet 26. §;
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet 2.§ (2) bekezdés, 3.§ és 1. 2. sz. melléklet
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.