Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Az eljárás során az erdőgazdálkodó kérelemmel fordul az erdészeti hatósághoz, hogy erdészeti létesítményt erdőgazdálkodási vagy közjóléti célzattal megvalósíthasson, illetve azt átalakíthassa, avagy rendeltetését megváltoztathassa.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Hatósági nyilvántartásba bejegyzett erdőgazdálkodó
Kizáró okok: Nincs ilyen kizáró ok.
Milyen adatokat kell megadni?
Az érintett ingatlan helyrajzi száma és/vagy az érintett erdőrészletek jele. A tulajdonos társak teljes körű támogatása. Az erdőgazdálkodó kódja
Eljárási díj csekken vagy átutalással (szerteágazó díjtételek) Ha érintett - természetvédelmi szakhatósági díj csekken vagy átutalással (14.000 Ft), ill.. Kulturális Örökségvédelmi szakhatósági díj (3000 Ft illeték)
Hol intézhetem el?
A megyei kormányhivatal területileg illetékes elsőfokú erdészeti hatósága.
Ügyintézés határideje
A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező erdészeti elsőfokú hatósághoz történő megérkezést követő 21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Igen, van lehetőség fellebbezésre.
Jogorvoslati lehetőség részletei: Az erdészeti hatóság felettes szervének, a Pest Megyei Kormányhivatalnak (1052 Budapest, Városház u. 7.) kell címezni.
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): A területileg illetékes erdészeti hatóság, amely az elsőfokú döntést hozta.
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): A közléstől számított 15 nap
A benyújtási határidő: Az eljárási díj 200%-a
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
- Mennyi az eljárási idő? – Ket. szerinti harminc nap. - Mennyi az eljárási díj? – 63/2012. VM rendelet 1. sz. mellékelet 15. pont - Milyen dokumentumokat kell csatolni a kérelemhez? - Tulajdonosi hozzájárulás, eljárási díj befizetésének igazolása - A kormányablaknál nyújtsam be a kérelmet vagy közvetlenül az erdészeti hatósághoz nyújtsam be? – Ahogy Önnek kényelmesebb. - Ki az illetékes hatóság, mi a címe? – a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet 2. sz. melléklet és 11/2010. (II. 4.) FVM rendelet 1. sz. melléklete, www.portal.nebih.gov.hu - Van-e gyorsított eljárásra lehetőség? - Nincs
Fontosabb fogalmak
- erdészeti létesítmény: Kizárólag olyan létesítmény, amely az erdőgazdálkodás célját szolgálja, szakszerűségét biztosítja -erdőgazdálkodó: A terület jogszerű földhasználója, - igénybevételi eljárás szabályai: Az Evt. 77-86. §-ban foglalt kötelező-, tiltó- és feltételt szabó rendelkezéseinek idevágó része - közérdekűség: Kizárólag pontos jogszabályhely igazolhatja a közérdeket
Vonatkozó jogszabályok
Az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény valamint annak végrehajtásáról szóló 153/2009 (XI.13) FVM rendelete;a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Kormányrendelet ; a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet; a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet - -
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.