Akadálymentes verzió

Figyelem!

Felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink szíves figyelmét, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:

kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,

az ügyféltérben kísérő csak kivételesen indokolt esetben tartózkodhat,

a megfelelő védőtávolság biztosítása érdekében az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek száma korlátozásra kerülhet.

Vigyázzunk egymásra!

Erdőgazdálkodó nyilvántartásba vétele, törlése, nyilvántartásban szereplő adatainak módosítása iránti kérelem

Kódszám

ERDIG00004

Az ügy rövid leírása

Az erljárás sorána tulajdonosi kör meghatalmazottja kérelemmel fordul az erdészeti hatósághoz, hogy a benyújtott dokumentumok alapján vegye őt adott hrsz-ú földrészletre erdőgazdálkodóként nyilvántartásba.

Ki jogosult az eljárásra?

Ki jogosult az eljárásra?: Tulajdoni hányad szerinti 100% által - illetve erdőgazdálkodási haszonbérlet esetében 50+1% által - megbízott és szerződött erdőgazdálkodó

Kizáró okok: Nincs ilyen kizáró ok.

Milyen adatokat kell megadni?

Az érintett ingatlan helyrajzi száma. A tualjdonosokkal kötött szerődés. Az erdőgazdálkodó kódja (ha már van), A jogosult erdészeti szakszemélyzet neve, nyilvántartási száma

Milyen iratok szükségesek?

- Bejelentkezési Formanyomtatvány
- Megbízási / Vagyonkezelési / Földhaszonbérleti / Egyéb szerződés
- Eljárási díj befizetésének igazolása
- Tulajdonosi és egyéb jogosultak hozzájárulása,
- Eljárási díj befizetésének igazolása

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

Eljárási díj (6.500 Ft + földrészletenként 5.000 Ft)

Hol intézhetem el?

Megyei kormányhivatalok területileg illetékes erdészeti hatósága.

Ügyintézés határideje

A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező erdészeti elsőfokú hatósághoz történő megérkezést követő 21 nap

Jogorvoslati lehetőség

Jogorvoslati lehetőség: Igen, van lehetőség fellebbezésre.

Jogorvoslati lehetőség részletei: Az erdészeti hatóság felettes szervének, a Pest Megyei Kormányhivatalnak (1052 Budapest, Városház u. 7.) kell címezni.

Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): Első fokon eljáró hatóság

Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): Kézhezvételtől számított 15 napon belül

A benyújtási határidő: Az eljárási díj 200%-a

A fellebbezési illeték mértéke:

Amit még érdemes tudni (GYIK)

- Mennyi az eljárási idő? – Ket. szerinti harminc nap.
- Mennyi az eljárási díj? – 63/2012. VM rendelet 1. sz. mellékelet 15. pont
- Milyen dokumentumokat kell csatolni a kérelemhez? - Tulajdonosi hozzájárulás, eljárási díj befizetésének igazolása
- A kormányablaknál nyújtsam be a kérelmet vagy közvetlenül az erdészeti hatósághoz nyújtsam be? – Ahogy Önnek kényelmesebb.
- Ki az illetékes hatóság, mi a címe? – a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet 2. sz. melléklet és 11/2010. (II. 4.) FVM rendelet 1. sz. melléklete, www.portal.nebih.gov.hu
- Van-e gyorsított eljárásra lehetőség? - Nincs

Fontosabb fogalmak

- ügyfélkör: A közhiteles nyilvántartásban szereplő tulajdonosok és egyéb jogosultak.
-erdőgazdálkodó: A terület jogszerű földhasználója.

Vonatkozó jogszabályok

Az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény valamint annak végrehajtásáról szóló 153/2009 (XI.13) FVM rendelete;a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Kormányrendelet ; a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet; a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet - -

Kulcsszavak

erdőgazdálkodó, tulajdonosi kör, egyéb jogosultak, szerződés

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858