Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Pest megyében működő kormányablakokban 2019. június 13-án (csütörtök) és 14-én (péntek) a továbbítás céljából benyújtható (integrált kormányablakos) kérelmek (pl. családtámogatási, egészség- és nyugdíjbizosítási, rehabilitációs ügyek) intézésében - technikai okokból - fennakadásokra, illetve hosszabb várakozási időre lehet számítani. Fentiek az ügyfélkapu nyitását, valamint az okmányügyek intézését nem érintik.

Bővebb információt az ingyenesen hívható 1818-as telefonszámon kaphatnak, ahol - a várakozási idő lerövidítése érdekében - lehetőség van előzetes időpontfoglalásra is.

Megértésüket és türelmüket köszönjük!

Erdő rendeltetésének megváltoztatása iránti kérelem

Kódszám

ERDIG00005

Az ügy rövid leírása

Az erdőgazdálkodó a tulajdonosi kör tulajdon szerinti legalább 2/3-os támogatottsággal kéri az erdő rendeltetésének megváltoztatását az erdészeti hatóságtól

Ki jogosult az eljárásra?

Ki jogosult az eljárásra?: Hatósági nyilvántartásba bejegyzett erdőgazdálkodó

Kizáró okok: Nincs ilyen kizáró ok.

Milyen adatokat kell megadni?

Az érintett erdőrészletek erdőrészletek jele. A tulajdonos társak 2/3-os támogatása. Az erdőgazdálkodó kódja. A jogosult erdészeti szakszemélyzet neve, nyilvántartási száma, Érvényes erdőterv határozat száma

Milyen iratok szükségesek?

- Formanyomtatvány (ha van/lesz elfogadva)
- Erdőtervi térképkivágat a térképen megjelenítendő tartalmakkal
- Tulajdonosi 2/3-ot meghaladó hozzájárulás,
- Eljárási díj befizetésének igazolása

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

Eljárási díj (6.500 Ft + erdőrészletenként 300 Ft)
Ha érintett - természetvédelmi szakhatósági díj (14.000 Ft)

Hol intézhetem el?

A megyei kormányhivatal területileg illetékes elsőfokú erdészeti hatósága.

Ügyintézés határideje

A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező erdészeti elsőfokú hatósághoz történő megérkezést követő 21 nap

Jogorvoslati lehetőség

Jogorvoslati lehetőség: Igen, van lehetőség fellebbezésre.

Jogorvoslati lehetőség részletei: Az erdészeti hatóság felettes szervének, a Pest Megyei Kormányhivatalnak (1052 Budapest, Városház u. 7.) kell címezni.

Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): A területileg illetékes erdészeti hatóság, amely az elsőfokú döntést hozta.

Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): A közléstől számított 15 nap

A benyújtási határidő: Az eljárási díj 200%-a

A fellebbezési illeték mértéke:

Amit még érdemes tudni (GYIK)

- Mennyi az eljárási idő? – Ket. szerinti harminc nap.
- Mennyi az eljárási díj? – 63/2012. VM rendelet 1. sz. mellékelet 15. pont
- Milyen dokumentumokat kell csatolni a kérelemhez? - Tulajdonosi hozzájárulás, eljárási díj befizetésének igazolása
- A kormányablaknál nyújtsam be a kérelmet vagy közvetlenül az erdészeti hatósághoz nyújtsam be? – Ahogy Önnek kényelmesebb.
- Ki az illetékes hatóság, mi a címe? – a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016 (XII. 2.) Kormányrendelet 2. sz. melléklet és 11/2010. (II. 4.) FVM rendelet 1. sz. melléklete, www.portal.nebih.gov.hu
- Van-e gyorsított eljárásra lehetőség? - Nincs

Fontosabb fogalmak

- ügyfélkör: A közhiteles nyilvántartásban szereplő tulajdonosok.
-erdőgazdálkodó: A terület jogszerű földhasználója,
.

Vonatkozó jogszabályok

Az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény valamint annak végrehajtásáról szóló 153/2009 (XI.13) FVM rendelete;a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II. 29.) Kormányrendelet ; a földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet; a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet - -

Kulcsszavak

erdőgazdálkodó, tulajdonosi kör, rendeltetés változtatás

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858