Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Szakmai bizonyítvány hibás bejegyzésének javítására irányuló kérelem
Kódszám
JEGYZ00104
Az ügy rövid leírása
1. Ha a bizonyítvány kiadását követően derül ki, hogy a vizsgaszervező hibás adatokat vezetett be a bizonyítványba, a bizonyítványt a vizsgaszervezőnek ki kell cserélnie, a hibás bizonyítványt meg kell semmisítenie, és erről az új bizonyítvány kiadását követő harminc napon belül írásban értesítenie kell az állami szakképzési és felnőttképzési szervet. A kiadott új bizonyítvány adatai – a hibás adatok kivételével – megegyeznek az eredeti bizonyítvány adataival. A csere az érintett vizsgázó számára díjmentes. Ha az eredeti bizonyítványt kiállító vizsgaszervező nem lelhető fel, akkor a javított bizonyítványt az állami szakképzési és felnőttképzési szerv állítja ki 2-3. A bizonyítványon a hibás bejegyzések javítására, névváltozás esetén a bizonyítvány cseréjére a vizsgaszervező vezetője, ha a vizsgaszervező jogutód nélkül megszűnt, a területileg illetékes főjegyző jogosult.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: az állam által elismert szakképesítés megszerzését igazoló szakmai bizonyítvány tulajdonosa
Kizáró okok:
Milyen adatokat kell megadni?
a vizsgával kapcsolatos adatokat a személyes adatait (név, lakcím, születési hely, idő) a hibás bejegyzések javításának indokát: pl. elírás elérhetőség(telefonszám és/vagy e-mail) kapcsolattartás végett
Milyen iratok szükségesek?
kérelem a hibás bejegyzés javítását alátámasztó dokumentumok a hibás adatot tartalmazó bizonyítvány
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
A hibás bejegyzés javítása esetén díjmentes.
Hol intézhetem el?
vizsgaszervező, annak megszűnése esetén a jogutód intézmény, ennek hiányában főjegyzői hatáskör, állami szakképzési és felnőttképzési szerv
Ügyintézés határideje
21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: van
Jogorvoslati lehetőség részletei: fővárosi és megyei kormányhivatal
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): vizsgaszervező
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): főjegyző
A benyújtási határidő: 15 nap
A fellebbezési illeték mértéke: 5000 Ft.
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Hol terjeszthető be a kérelem, ha a vizsgaszervező jogutód nélkül megszűnt? A bizonyítványon a hibás bejegyzések javítására, névváltozás esetén a bizonyítvány cseréjére a vizsgaszervező, ha a vizsgaszervező jogutód nélkül megszűnt, a székhelye szerint illetékes főjegyző jogosult. A kérelmet személyesen kell benyújtani? A kérelmet írásban személyesen, vagy postai úton nyújthatja be az ügyfél.
Fontosabb fogalmak
Bizonyítvány: Ha a vizsgázó a szakmai és vizsgakövetelményről szóló rendeletnek megfelelően eredményes szakmai vizsgát tett, Magyarország címerével ellátott, szakképesítés, szakképesítés-elágazás, részszakképesítés, szakképesítés-ráépülés megszerzését igazoló bizonyítványt (a továbbiakban: bizonyítvány) kap
Vonatkozó jogszabályok
1990. évi XCIII. törvény az illetékekről 29. § (2) 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól 33. § (1) bekezdés, 99. §, 107. § (2) bekezdés A komplex szakmai vizsgáztatás szabályairól szóló 315/2013. Korm. rendelet 20/2007. (V. 21.) SZMM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről 32. § (11) bekezdés a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről 26/2001. (VII. 27.) OM rendelet 37. § (10) bekezdés
Kulcsszavak
szakmai bizonyítvány, OKJ-s bizonyítvány
vizsgaszervező
hibás bejegyzés
javítás
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.