Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltató nyilvántartásból való törlés iránti kérelme
Kódszám
JEGYZ00644
Az ügy rövid leírása
A jegyző a szolgáltatót törli a hatósági nyilvántartásból, ha azt a szolgáltató kérelmezi.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Szolgáltató.
Kizáró okok: _
Milyen adatokat kell megadni?
a szolgáltató neve, címe, statisztikai számjele, a szálláshely megnevezése, címe, típusa, nyilvántartási száma
Milyen iratok szükségesek?
_
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Illetékmentes
Hol intézhetem el?
A települési önkormányzat jegyzője
Ügyintézés határideje
21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Nincs.
Jogorvoslati lehetőség részletei: Az ügytípushoz kapcsolódóan a jogorvoslati lehetõség nem értelmezhetõ. (A bejelentés alapján a jegyző a nyilvántartásban átvezeti az adatváltozást, ez a nyilvántartásba történő bejegyzés határozatnak minősül, ez ellen van fellebbezés.)
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): _
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): _
A benyújtási határidő: _
A fellebbezési illeték mértéke: _
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Kérdés: Mennyi idő elteltével veheti újra nyilvántartásba a jegyző a szolgáltatót, ha a törlésre a szolgáltató kérésére került sor. Válasz: A jegyző a szolgáltatót hat hónapon belül nem veheti újra nyilvántartásba, ha a törlésre a szolgáltató kérésére került sor.
Fontosabb fogalmak
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely: az erre a célra épített vagy átalakított és az ekként minősített, illetve ekként nyilvántartásba vett üdültetési és ifjúsági turisztikai célú, továbbá hegyi menedék céljára szolgáló szálláshely. Alkalmi szálláshely: a bivakszállás, a hegyi menedékházban kialakított szükségszállás Rövid idejű tartózkodást biztosító szálláshely: nomád táborhely, hegyi menedékházból a kulcsosház és a matracszállás, a pihenőházból a vendégszállás Átmeneti tartózkodást biztosító szálláshely: üdülő, gyermek- és ifjúsági tábor, hegyi menedékházból a turistaház, pihenőházból a munkásszállás, diákotthon, kollégium Állandó felügyelet nélkül üzemelő szálláshely: a nomád táborhely, bivakszállás, hegyi menedékházból a kulcsosház, pihenőházból a vendégszállás.
Vonatkozó jogszabályok
a nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely-szolgáltatásról szóló 173/2003. (X. 28.) Korm. rendelet 2. § (4) bekezdés, 3. §, 14. § (1) bekezdés, 14/A. § (1) bekezdés, 20. § (1) bekezdés d) pont, 20. § (2) bekezdés d) pont, 3. számú melléklet a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 33. § (1) bekezdés, 36. § (2) bekezdés, 82. § (2) bekezdés, 107. § (2) bekezdés, 116. § az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdés 26. pont
Kulcsszavak
Nem üzleti célú közösségi, szabadidős szálláshely megszűnése
Nyilvántartásból történő törlés
Nyilvántartásból történő törlés illetéke
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.