Levegőtisztaság-védelmi alapbejelentés adattartalmának változása esetén működési engedély visszavonása iránti kérelem
Kódszám
OKTVF00256
Az ügy rövid leírása
A környezetvédelmi hatáskörében eljáró megyei kormányhivatal az engedélyes kérelmére, vagy a tevékenységének megszűnéséről történő tudomásszerzés esetén hivatalból a működési engedélyt visszavonja
Ki jogosult az eljárásra?
Tekintettel arra, hogy az eljárás a működési engedély visszavonására irányul, ügyfél lehet bárki, aki érvényes engedéllyel rendelkezik.
Az adott ügyben az ügyfél személyesen, illetve képviselője, meghatalmazottja járhat el. Amennyiben a kérelmet meghatalmazott képviselő nyújtja be, akkor mellékelni kell a meghatalmazásra vonatkozó irat eredeti, vagy hitelesített másolatát.
Az adott ügyben az ügyfél személyesen, illetve képviselője, meghatalmazottja járhat el. Amennyiben a kérelmet meghatalmazott képviselő nyújtja be, akkor mellékelni kell a meghatalmazásra vonatkozó irat eredeti, vagy hitelesített másolatát.
Milyen adatokat kell megadni?
KÜJ, KTJ, levegőtisztaság-védelmi változás jelentés a telephelyen üzemelő légszennyező forrás/ok megszűnésről.
Milyen iratok szükségesek?
Levegőtisztaság-védelmi változás jelentés a telephelyen üzemelő légszennyező forrás/ok megszűnéséről.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Kérelemre indult eljárás esetén: 5 000 Ft illeték, melyet illetékbélyegben kell leróni a kérelmen.
Hol intézhetem el?
a légszennyező forrás helye
Ügyintézés határideje
21 nap Az ügyintézési határidő a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező környezetvédelmi hatósághoz történő megérkezését követő napon, hivatalbóli eljárás esetén az első eljárási cselekmény elvégzésének napján kezdődik. Az ügyintézési határidőbe nem számít be a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő.
Jogorvoslati lehetőség
Fellebbezésre van lehetőség
A fellebbezést az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőséghez (1016 Budapest, Mészáros u. 58/a.) kell címezni.
Amely a megtámadott döntést hozta (elsőfokon eljáró környezetvédelmi hatóság)
A kézhezvételtől számított 15 nap.
az alapeljárás illetékének kétszerese
A fellebbezést az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőséghez (1016 Budapest, Mészáros u. 58/a.) kell címezni.
Amely a megtámadott döntést hozta (elsőfokon eljáró környezetvédelmi hatóság)
A kézhezvételtől számított 15 nap.
az alapeljárás illetékének kétszerese
Amit még érdemes tudni (GYIK és Ügyféltájékoztató)
Tájékoztatót a levegőtisztaság-védelmi engedély módosítása iránti kérelemhez a "Kapcsolódó fájlok" tartalmazza.
Kérdés: Kinek / minek kell rendelkeznie KÜJ / KTJ számmal?
Válasz: A környezeti alapnyilvántartásról szóló 78/2007. (IV.24.) Korm. rendelet 2.§ (3) és (4) bekezdései szerint a közigazgatási eljárás során - amennyiben ezek az azonosítók még nem állnak rendelkezésre - az eljárás alanyait KÜJ, az érintett környezetvédelmi objektumokat KTJ azonosítóval kell ellátni. Környezetvédelmi adatszolgáltatást kizárólag KÜJ, KTJ azonosító birtokában lehet teljesíteni. A környezetvédelmi azonosítókat a hatóság az ügyfél kérelmére adja ki.
Vonatkozó jogszabályok
a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 71/2015. (III. 30.) Korm rendelet 9. § (2)-(3) bekezdése, az illetékekről szóló 1990. évi CXIII. törvény 29. § (1) bekezdés, Melléklet 1. pont ;a levegő védelméről szóló 306/2010. (XII. 23.) Korm rend. 22. § (5) bekezdés, 36.§ (1) bekezdése, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény. 33. § (1) bekezdése, (3) bekezdés c) pontja , (5) bekezdése, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 98. § (1) bek., 99.§ (1) bekezdés
Kulcsszavak
légszennyező forrás, légszennyező pontforrás, pontforrás, diffúz forrás, működési engedély visszavonása
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.
Elérhetőségeink:
Tel: 1818
E-mail: 1818@1818.hu
Chat: Chat indítása
Külföldről: +36 (1) 550-1858