Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Ökológiai gazdálkodásban kivételes termelési szabályok szerinti termelés engedélyezése iránti kérelem
Kódszám
ELELM00035
Az ügy rövid leírása
Az Európai Uniós rendeletekben meghatározott esetekben a Pest Megyei Kormányhivatal engedélyezheti a kivételes termelési szabályok alkalmazását az ökológiai gazdálkodásban (pl. korosbítás, párhuzamos termelés engedélyezése stb.)
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: bármely természetes, vagy jogi személy; ökológiai gazdálkodó
Kizáró okok: Meghatalmazásra lehetőség van.
Milyen adatokat kell megadni?
NÉBIH által készített formanyomtatvány adatai.
Milyen iratok szükségesek?
Káreseményt igazoló dokumentum, kimutatás: tervezett termésmennyiségekről, készletnyilvántartás, állomány éves takarmányigénye, várható hiány mértéke
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
25 000 Ft (kivéve: Mezőgazdasági eredetű összetevő tagállami engedélyezése: 88 000 Ft) Az igazgatási szolgáltatási díjat átutalás vagy fizetési számlára történő készpénzbefizetés útján kell megfizetni.
Hol intézhetem el?
Pest Megyei Kormányhivatal
Ügyintézés határideje
21 nap, a hiánypótlás ideje nem számít bele az ügyintézési határidőbe
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: A határozat ellen közigazgatási úton jogorvoslatnak helye nincs. A határozat felülvizsgálata jogszabálysértés esetén bírósági kereset indításával lehetséges A keresetlevelet a döntés közlésétől számított 30 napon belül kell benyújtani az elsőfokú döntést hozó hatóságnál (Pest Megyei Kormányhivatal).
Jogorvoslati lehetőség részletei: A határozat felülvizsgálata jogszabálysértés esetén bírósági kereset indításával lehetséges. A keresetlevelet a döntés közlésétől számított 30 napon belül kell benyújtani.
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
1, Milyen úton adható be a kérelem? A kérelem postai úton, elektronikusan, vagy faxon is beadható. 2. Melyik szervezettől és milyen úton kérhető írásbeli tájékoztatás? Pest Megyei Kormányhivatal 3, Melyek az ökológiai gazdálkodásra vonatkozó legfontosabb jogszabályok? 834/2007/EK rendelet (2007. június 28.) az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek címkézéséről és a 2092/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről; A Bizottság 889/2008/EK Rendelete (2008. szeptember 5.) az ökológiai termelés, a címkézés és az ellenőrzés tekintetében az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek címkézéséről szóló 834/2007/EK rendelet részletes végrehajtási szabályainak megállapításáról; A Bizottság 1235/2008/EK Rendelete (2008. december 8.) a 834/2007/EK tanácsi rendeletben az ökológiai termékek harmadik országból származó behozatalára előírt szabályozás végrehajtására vonatkozó részletes szabályok meghatározásáról; 34/2013 (V.14.) VM rendelet amezőgazdasági termékek és élemiszerek ökológiai gazdálkodási követelmények szerinti tanúsításáról, előállításáról, forgalmazásáról, jelöléséről és ellenőrzésének eljárásrendjéről; http://portal.nebih.gov.hu/-/okologiai-gazdalkodas
Fontosabb fogalmak
nem ismert
Vonatkozó jogszabályok
834/2007/EK rendelete az ökológiai termelésről és az ökológiai termékek címkézéséről és a 2092/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről I. cím 2 cikk d) , III. cím Termelési szabályok 1. fejezet 8. cikk, 5. fejezet 22 cikk,; Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008 évi XLVI. törvény 32. § (1) bekezdés h), 39. § (4) bekezdés o); A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 33. § (1) bekezdés, 40/A.§, 71. § (1) bekezdés, 72. § (1) bekezdés, 100. § (1), (2) bekezdés, 109. § (1) bekezdés; A
földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016.
(XII. 2.) Korm. rendelet 18.§ (5) bekezdés; A mezőgazdasági
termékek és élelmiszerek ökológiai gazdálkodási követelmények szerinti
tanúsításáról, előállításáról, forgalmazásáról, jelöléséről és
ellenőrzésének eljárásrendjéről szóló 34/2013. (V. 14.) VM rendelet 25/A. §; A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, valamint a megyei kormányhivatalok mezőgazdasági szakigazgatási szervei előtt kezdeményezett eljárásokban fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről, valamint az igazgatási szolgáltatási díj fizetésének szabályairól szóló 63/2012. (VII. 2.) VM rendelet 1. melléklet 7.1.2., 2. melléklet
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.