Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér önrendelkezési nyilatkozattal kapcsolatos bejelentés
Kódszám
AEEKO00001
Az ügy rövid leírása
Az EESZT-ben értelmezett önrendelkezési nyilatkozathoz kapcsolódó beállításokat az érintett alapvetően elektronikus felületen teheti meg. Azok esetében, akik nem rendelkezenek elektronikus hozzáféréssel vagy nem akarják azt igénybe venni, a kormányablak nyújt segítséget.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: érintett, törvényes képviselője, meghatalmazottja az érintett nevében
Kizáró okok:
Milyen adatokat kell megadni?
- a nyilatkozattevő családi és utóneve, - a nyilatkozatot tevő TAJ száma - a rögzítendő nyilatkozat (meghatározott szabályok szerinti) tartalma
Milyen iratok szükségesek?
törvényes képviselő vagy meghatalmazotti eljárás esetén az ezeket igazoló dokumentumok. Meghatalmazás esetén, meghatalmazó TAJ és a személyazonosításra alkalmas igazolvány bemutatása utána, annak fénymásolata és a meghatalmazás.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
nincs
Hol intézhetem el?
nem hatósági ügy
Ügyintézés határideje
a nyilatkozat azonnal rögzíthető
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: nem releváns (nincs döntés, nem hatósági ügy, emiatt fellebbezés sincs)
Jogorvoslati lehetőség részletei:
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Technikai probléma esetén a call center kell hívni.
Fontosabb fogalmak
Kormányablak_EESZT_ügyek_ tájékoztató_v1.0.docx dokumentum szerint
Vonatkozó jogszabályok
nem releváns, nem hatósági ügy
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.