Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2020. május 25-től a kormányablakokban és okmányirodákban– Budapest kivételével – az ügyintézés minden ügykörben időpontfoglalás nélkül is lehetséges.

A fővárosi kormányablakokban a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok ügyintézéséhez szintén nem szükséges előzetesen időpontot foglalni, egyéb ügyekben  változatlanul kizárólag előzetes időpontfoglalással történik az ügyfélfogadás. Az elkészült okmányokat  postai úton kézbesítjük.

Továbbra is javasoljuk az időpontfoglalás és az elektronikus ügyintézési lehetőségek igénybevételét és kérjük a megfelelő óvintézkedések betartását (maszk viselése, védőtávolság, higiéniás előírások).

Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a kormányablakokban működő adóügyi ügyfélszolgálatokon ideiglenesen szünetel az ügyfélfogadás, illetve csökkentett nyitvatartással fogadják az ügyfeleket. Részletes tájékoztatást az adott kormányablak információs oldalán és a NAV honlapján találnak. Javasoljuk a NAV online szolgáltatásainak használatát.

Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér önrendelkezési nyilatkozattal kapcsolatos bejelentés

Kódszám

AEEKO00001

Az ügy rövid leírása

Az EESZT-ben értelmezett önrendelkezési nyilatkozathoz kapcsolódó beállításokat az érintett alapvetően elektronikus felületen teheti meg. Azok esetében, akik nem rendelkezenek elektronikus hozzáféréssel vagy nem akarják azt igénybe venni, a kormányablak nyújt segítséget.

Ki jogosult az eljárásra?

Ki jogosult az eljárásra?: érintett, törvényes képviselője, meghatalmazottja az érintett nevében

Kizáró okok:

Milyen adatokat kell megadni?

- a nyilatkozattevő családi és utóneve,
- a nyilatkozatot tevő TAJ száma
- a rögzítendő nyilatkozat (meghatározott szabályok szerinti) tartalma

Milyen iratok szükségesek?

törvényes képviselő vagy meghatalmazotti eljárás esetén az ezeket igazoló dokumentumok. Meghatalmazás esetén, meghatalmazó TAJ és a személyazonosításra alkalmas igazolvány bemutatása utána, annak fénymásolata és a meghatalmazás.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

nincs

Hol intézhetem el?

nem hatósági ügy

Ügyintézés határideje

a nyilatkozat azonnal rögzíthető

Jogorvoslati lehetőség

Jogorvoslati lehetőség: nem releváns (nincs döntés, nem hatósági ügy, emiatt fellebbezés sincs)

Jogorvoslati lehetőség részletei:

Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):

Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):

A benyújtási határidő:

A fellebbezési illeték mértéke:

Amit még érdemes tudni (GYIK)

Technikai probléma esetén a call center kell hívni.

Fontosabb fogalmak

Kormányablak_EESZT_ügyek_ tájékoztató_v1.0.docx dokumentum szerint

Vonatkozó jogszabályok

nem releváns, nem hatósági ügy

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858