Akadálymentes verzió

Autóbuszos személyszállítási szolgáltatással kapcsolatos panasz

Kódszám

NKOZH00170

Az ügy rövid leírása

Az utasjogok védelme érdekében, amennyiben az utas az autóbuszos szolgáltató által nyújott válaszban foglaltakkal nem ért egyet, vagy panaszára nem kapott választ, a panasszal az utasjogi hatósághoz fordulhat

Ki jogosult az eljárásra?

Az autóbuszos személyszállítási szolgáltatást igénybe vevő vagy venni szándékozó személy
nem

Milyen adatokat kell megadni?


A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 35. § (1) bekezdése alapján:

"Ha jogszabály további követelményt nem állapít meg, a kérelem tartalmazza az ügyfélnek és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget."

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 18. § (3), (4) bekezdései alapján:

"(3) Autóbuszos személyszállítás esetén panaszt benyújtani a szolgáltató vagy közlekedésszervező panaszkezelési eljárását lezáró dokumentum panaszossal való közlésétől számított, ennek hiányában az üzletszabályzat panaszkezelésre vonatkozó részében vagy azon szolgáltatók esetében, amelyek nem rendelkeznek az autóbuszos hatóság által jóváhagyott üzletszabályzattal, az autóbuszos hatóság által jóváhagyott önálló panaszkezelési szabályzatban (a továbbiakban együtt: panaszkezelési szabályzat) az eljárásra meghatározott határidő leteltét követő 30 napon belül lehet az autóbuszos hatóságnál. A szolgáltató vagy a közlekedésszervező a panaszkezelési eljárását lezáró dokumentumban tájékoztatni köteles a panaszost arról, hogy a panaszkezelési eljárással szemben az autóbuszos hatósághoz fordulhat. E határidőn túl az autóbuszos hatósághoz benyújtott panaszokat az autóbuszos közlekedési hatóság visszautasítja. A szolgáltató vagy a közlekedésszervező panaszkezelési eljárásában hozott, az ügyet lezáró dokumentumot az autóbuszos hatóság részére a panasz mellékleteként be kell nyújtani. Ennek hiányában az autóbuszos hatóság hiánypótlási felhívást bocsát ki. A panasz kivizsgálása során az autóbuszos hatóság a tényállás tisztázása érdekében több ízben is bocsáthat ki hiánypótlásra felhívást. Az autóbuszos hatóság abban az esetben is visszautasítja a kérelmet, ha az nem az előterjesztésre jogosulttól származik. Az autóbuszos hatóság panaszkezelési eljárására vonatkozó további szabályokat a 49. § (1) bekezdés d) pontjában adott felhatalmazás alapján megalkotott rendelet tartalmazza.

(4) Panasz olyan beadvány benyújtásával tehető, amely tartalmazza a panaszos és a panaszolt személyszállító szolgáltató vagy közlekedésszervező azonosításához szükséges adatokat, a feltételezett jogsértés megjelölését, a feltételezett jogsértést megvalósító konkrét magatartás leírását, a feltételezett jogsértéssel kapcsolatos állításokat alátámasztó tényeket és bizonyítékokat."

Milyen iratok szükségesek?

A szolgáltató vagy a közlekedésszervező panaszkezelési eljárásában hozott, az ügyet lezáró dokumentumot az autóbuszos hatóság részére a panasz mellékleteként be kell nyújtani.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

nincs

Hol intézhetem el?

országos illetékességű

Ügyintézés határideje

21 nap

Jogorvoslati lehetőség

fellebbezésnek nincs helye, bírói úton van helye jogorvoslatnak
Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság
nincs
nincs ilyen

Amit még érdemes tudni (GYIK és Ügyféltájékoztató)

nincs
nincs adat

Fontosabb fogalmak

Autóbuszos személyszállítási szolgáltatás: az autóbusszal és trolibusszal díj ellenében végzett menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatásra, valamint autóbusszal történő szerződéses és különjárati személyszállításra irányuló szolgáltatás.

Vonatkozó jogszabályok

A személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 18. § (1) bekezdés, (3) - (7) bekezdései.
Az autóbuszos személyszállítási szolgáltatásnak a 181/2011/EU rendeletben nem szabályozott részletes feltételeire, az abban foglaltak alóli mentességekre, az autóbuszos személyszállítási szolgáltatási feltételekre, valamint a közúti személyszállítási üzletszabályzatra vonatkozó szabályokról szóló 213/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet 23. § (2), (3) bekezdései

Kulcsszavak

autóbuszos személyszállítási szolgáltatás, utaspanasz, panasz, utasjogok

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858