Akadálymentes verzió

E1, E2, F1 pontosságú súlyok hitelesítése iránti kérelem

Kódszám

MKEHM00002

Az ügy rövid leírása

A súly hitelesítés során megállapítjuk, hogy a súly teljesíti-e a rá vonatkozó metrológiai követelményeket, beleértve a típusengedélyezettel való azonosságot is. A hitelesített súly
hibája a rendeltetésszerű használat mellett várhatóan nem haladja meg a megengedett üzemi hibahatárt . A hitelesítés a mérőeszköz engedélyezett típusával való azonosságának megállapításából, méréstechnikai vizsgálatból és a hitelesség tanúsításából áll. A hitelesítés érvényességi ideje súlyra vonatkozólag 2 év. A hitelesítés tényét a mérőeszközön elhelyezett törvényes tanúsító jel és/vagy hitelesítési bizonyítvány tanúsítja.

Ki jogosult az eljárásra?

Ki jogosult az eljárásra?: A kötelező hitelesítésű mérőeszköz hitelesíttetéséről a belföldi forgalombahozatal előtt (első hitelesítés) a belföldi forgalombahozónak, javítás után (javítás utáni hitelesítés) a javítást végzőnek, meghatározott időközönként (időszakos hitelesítés) a mérőeszköz tulajdonosának, illetve használójának kell gondoskodnia. A helyhezkötött mérőeszköz első hitelesíttetése az üzembehelyező szerv (személy) feladata.

Kizáró okok: Az ügyfél meghatalmazott útján is eljárhat.

Milyen adatokat kell megadni?

A kérelemnek tartalmaznia kell:
- Az ügyfélnek és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget.
- a hitelesítendő mérőeszközök megnevezését, típusjelét, mérési tartományát és darabszámát,
- a hitelesítés helyét.

Milyen iratok szükségesek?

A kérelem tartalmazza az ügyfélnek és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget. A kérelemnek tartalmaznia kell emellett a hitelesítendő mérőeszközök megnevezését, típusjelét, mérési tartományát és darabszámát, valamint helyszíni hitelesítés esetén a hitelesítés helyét.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

A mérésügyi igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő díjak megállapításáról szóló a mérésügyi igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő díjak megállapításáról szóló 78/1997. (XII. 30.) IKIM rendelet 8. § (1) bekezdése szerint az ügyfél az általa kezdeményezett igazgatási jellegű szolgáltatás díját a mérésügyi eljárás megindításával egyidejűleg előre köteles megfizetni, és annak megtörténtét igazolni kell. A Melléklet a a mérésügyi igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő díjak megállapításáról szóló 78/1997. (XII. 30.) IKIM rendelethez tartalmazza hitelesítésre kötelezett mérőeszközök hitelesítési és egyéb eljárási díjait.

Hol intézhetem el?

Budapest Főváros Kormányhivatala, Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály

Ügyintézés határideje

ügyintézési határidő 21 nap

Jogorvoslati lehetőség

Jogorvoslati lehetőség: a döntést csak bírósági úton támadhatja meg

Jogorvoslati lehetőség részletei:

Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):

Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):

A benyújtási határidő:

A fellebbezési illeték mértéke:

Amit még érdemes tudni (GYIK)

http://mkeh.gov.hu/gyik?sajat=igen&id_cat=21&kateg=M%C3%A9r%C3%A9s%C3%BCgy&parent_id=20

Fontosabb fogalmak

21 napos ügyintézési határidő, kötelező hitelesítési körbe tartozik-e.

Vonatkozó jogszabályok

A mérésügyről szóló 1991. évi XLV. törvény 10. §;
A mérésügyről szóló törvény végrehajtásáról szóló 127/1991. (X. 9.) Korm. rendelet 9. §, valamint 2. sz. melléklet,
Budapest Főváros Kormányhivatalának egyes ipari és kereskedelmi ügyekben eljáró hatóságként történő kijelöléséről, valamint a területi mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságokról szóló 365/2016. (XI. 29.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdés

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858