Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Nagyfeszültségű és nagyáramú mérőváltók hitelesítése iránti kérelem
Kódszám
MKEHM00010
Az ügy rövid leírása
Hatálya a nagyfeszültségű és nagyáramú mérőváltók hitelesítésére vonatkozik.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: A kötelező hitelesítésű mérőeszköz hitelesíttetéséről a belföldi forgalombahozatal előtt (első hitelesítés) a belföldi forgalombahozónak, javítás után (javítás utáni hitelesítés) a javítást végzőnek, meghatározott időközönként (időszakos hitelesítés) a mérőeszköz tulajdonosának, illetve használójának kell gondoskodnia. A helyhezkötött mérőeszköz első hitelesíttetése az üzembehelyező szerv (személy) feladata.
Kizáró okok: Az ügyfél meghatalmazott útján is eljárhat.
Milyen adatokat kell megadni?
A kérelemnek tartalmaznia kell: - Az ügyfélnek és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget. - a hitelesítendő mérőeszközök megnevezését, típusjelét, mérési tartományát és darabszámát, - a hitelesítés helyét.
Milyen iratok szükségesek?
A kérelem tartalmazza az ügyfélnek és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy a telefonos elérhetőséget. A kérelemnek tartalmaznia kell emellett a hitelesítendő mérőeszközök megnevezését, típusjelét, mérési tartományát és darabszámát, valamint helyszíni hitelesítés esetén a hitelesítés helyét.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
A mérésügyi igazgatási szolgáltatások igénybevételéért fizetendő díjak megállapításáról szóló 78/1997. (XII. 30.) IKIM rendelet 8. § (1) bekezdése szerint az ügyfél az általa kezdeményezett igazgatási jellegű szolgáltatás díját a mérésügyi eljárás megindításával egyidejűleg előre köteles megfizetni, és annak megtörténtét igazolni kell. A Melléklet a 78/1997. (XII. 30.) IKIM rendelethez tartalmazza hitelesítésre kötelezett mérőeszközök hitelesítési és egyéb eljárási díjait.
Hol intézhetem el?
Budapest Főváros Kormányhivatala, Metrológiai és Műszaki Felügyeleti Főosztály
Ügyintézés határideje
ügyintézési határidő 21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: a döntést csak bírósági úton támadhatja meg
Jogorvoslati lehetőség részletei:
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
21 napos ügyintézési határidő, kötelező hitelesítési körbe tartozik-e.
Vonatkozó jogszabályok
A mérésügyről szóló 1991. évi XLV. törvény 10. §; A mérésügyről szóló törvény végrehajtásáról szóló 127/1991. (X. 9.) Korm. rendelet 9. §, valamint 2. sz. melléklet, Budapest Főváros Kormányhivatalának egyes ipari és kereskedelmi ügyekben eljáró hatóságként történő kijelöléséről, valamint a területi mérésügyi és műszaki biztonsági hatóságokról szóló 365/2016. (XI. 29.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdés
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.