Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tisztelt Látogató!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a weboldalon a feladatkörök és az ügykörök feltöltése jelenleg frissítés alatt áll.

A területi gyermekvédelmi szakszolgálat szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzése iránti kérelem

Kódszám

SZGYH00081

Az ügy rövid leírása

A területi gyermekvédelmi szakszolgálatot fenntartó személy/szervezet képviselőjének a működés megkezdése előtt kérelmeznie kell az intézmény szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzését.
Az eljárás, a fenntartó kérelmére folytatott hatósági eljárás.
A kérelem kizárólag elektronikus űrlapon nyújtható be.
Az eljárásban a működést engedélyező hatóság megvizsgálja a kérelmet és annak mellékleteit, és amennyiben a kérelem nem felel meg a jogszabályi követelményeknek, hiánypótlásra hívja fel a fenntartót vagy beszerzi a hiányzó iratot.
Ezt követően a működést engedélyező szerv:
az intézményben és nyitva álló egyéb helyiségeiben helyszíni szemlét tart,
a szakmai program véleményezésére szakértőt rendel ki.

Az ügyintézési határidő 21 nap, amelybe nem számít bele a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő és a szakértői vélemény elkészítésének időtartama (30 nap).

A működést engedélyező szerv a kérelemről határozatban dönt. A működést csak a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés jogerőre emelkedését követően lehet megkezdeni.

Ki jogosult az eljárásra?

Az ügy indítására az állam fenntartói feladatainak ellátására kijelölt szerv vezetője vagy meghatalmazott képviselője jogosult.
Az engedélyes bejegyzése iránti eljárásban a fenntartó meghatalmazásával a szolgáltatások igénybe vevőinek az Szt. 20/C. §-ában, illetve a Gyvt. 139. § (2) bekezdésében meghatározott adatairól vezetett központi elektronikus nyilvántartási rendszerbe történő adatszolgáltatásra kijelölt e-képviselő is eljárhat.

Milyen adatokat kell megadni?

Az engedélyes bejegyzése iránti kérelem benyújtására szolgáló elektronikus űrlap kötelező adattartalma:
1. A fenntartó neve, székhelye, szervezeti formája, adószáma, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme és honlapjának címe, továbbá - cégjegyzékben nyilvántartott cég esetén - cégjegyzékszáma.
2. A fenntartó kapcsolattartójának neve, beosztása, telefonszáma és elektronikus levélcíme.
3. Az engedélyes vezetőjének neve és telefonszáma.
4. Telephelyre vonatkozó kérelem esetén a szolgáltató székhelyének ágazati azonosítója.
5. Az engedélyes bejegyzése iránti kérelem esetén azok a szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzendő adatok, amelyekkel a fenntartó az engedélyes bejegyzését kéri, valamint az annak megállapításához szükséges adatok, hogy a jogszabályban meghatározott személyi, tárgyi és egyéb feltételeket teljesítik.
6. Az engedélyes bejegyzése iránti kérelem esetén a fenntartó nyilatkozata arról, hogy az engedélyest, illetve az ellátotti létszámot, férőhelyszámot költségvetési támogatással kívánja-e működtetni, továbbá arról, hogy részesül-e az Szt. 58/A. § (2c) bekezdés b) pontja, illetve a Gyvt. 145. § (2c) bekezdés b) pontja szerinti támogatásban.
7. A kérelem elbírálásához jogszabály alapján szükséges egyéb adatok.

Milyen iratok szükségesek?

Fenntartóval kapcsolatos iratok
- csatolni kell a társulási szerződés másolatát, ha a fenntartó helyi önkormányzatok társulása,
- csatolni kell a fenntartó és - ha a fenntartóétól különböző adószámmal rendelkezik - a szolgáltató adószámát igazoló közokirat másolatát,
- ha a szolgáltató költségvetési szerv - csatolni kell a szolgáltató alapító okiratának másolatát, valamint a törzskönyvi nyilvántartásba történt bejegyzésről szóló határozat és annak mellékletének másolatát.
Szolgáltatással kapcsolatos iratok:
- csatolni kell az engedélyes - jogszabályban meghatározottak szerint elkészített - szakmai programját,
- csatolni kell azon személyeknek, akikkel a jogszabályban előírt kötelező létszámfeltételeket teljesítik - ide nem értve helyettes szülői hálózat és nevelőszülői hálózat esetén a helyettes szülőt és a nevelőszülőt - (a továbbiakban: kötelezően alkalmazandó személy), és más, jogszabály alapján szakképesítéshez, illetve tanfolyam elvégzéséhez kötött munkakört betöltő személyeknek a szakképesítését bizonyító okirat, illetve a tanfolyam elvégzését bizonyító okirat másolatát,
- a fenntartónak vagy - ha az alkalmazottakat a szolgáltató foglalkoztatja - a szolgáltatónak és a kötelezően alkalmazandó személyeknek az egybehangzó nyilatkozatát, amelyben kijelentik, hogy az adott munkakörre előírt kötelező létszámfeltételek teljesítése érdekében közalkalmazotti jogviszonyt, munkaviszonyt, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyt létesítettek, vagy - az engedélyes bejegyzése esetén - legkésőbb az engedélyes működésének kezdő időpontjáig létesítenek, vagy
- csatolni kell az engedélyes címe szerinti ingatlan tulajdoni lapjának másolatát, továbbá - ha a tulajdoni lap a használat jogcímét nem igazolja - a használati jogcímet bizonyító egyéb okirat másolatát,
- csatolni kell a biztosító igazolását arról, hogy a szolgáltatás körében okozott kár megtérítésére felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkeznek, ha jogszabály a felelősségbiztosítási szerződés megkötését előírja,
Területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás esetén a fentieken túl csatolni kell: a kötelezően alkalmazandó személyek és a jogszabályban meghatározott munkakörben vagy önkéntes jogviszonyban foglalkoztatott más személyek nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy velük szemben nem állnak fenn a Gyvt. 15. § (8) bekezdésében meghatározott kizáró okok.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

Az eljárás illetékmentes.

Hol intézhetem el?

Fővárosi és megyei kormányhivatal

Ügyintézés határideje

Az ügyintézési határidő 21 nap, amelybe nem számít bele a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő. Ha a bejegyzéshez kormányrendeletben meghatározott szakkérdést is vizsgálni kell, és kormányrendelet rövidebb ügyintézési határidőt nem állapít meg, az elsőfokú eljárásban az ügyintézési határidő ötven nap, és a szakhatóság eljárásának és a szakértői vélemény elkészítésének időtartama beszámít az ügyintézési határidőbe.

Jogorvoslati lehetőség



A működést engedélyező szerv döntésével szemben nincs helye fellebbezésnek. Jogszabálysértésre hivatkozással a döntés bírósági felülvizsgálata kezdeményezhető.

Amit még érdemes tudni (GYIK és Ügyféltájékoztató)

Az ügyfél tájékoztatása a kérelem elektronikus úton történő benyújtásáról
1) A kérelmet benyújthatja-e meghatalmazott képviselő?
A kérelmet benyújthatja meghatalmazott képviselő.
2) Hiányosan benyújtott kérelem esetén mi történik?
A működést engedélyező szerv hiánypótlásra hívja fel a fenntartót vagy beszerzi a hiányzó iratot.
3) Mennyi az eljárási költség?
Nincs eljárási költség, mivel a területi gyermekvédelmi szakszolgáltatás csak állami fenntartásban működtethető.
4) Mikor kezdhető meg a működés?
A szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésről szóló határozat jogerőre emelkedésének időpontját követő nap.

Fontosabb fogalmak

fenntartó: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 5.§ s) sa) alpontja szerint fenntartó: az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv, a helyi önkormányzat, a helyi önkormányzatok társulása, (a továbbiakban együtt: állami fenntartó).
intézmény: a területi gyermekvédelmi szakszolgálat.
engedélyes: telephellyel nem rendelkező szolgáltató esetén a szolgáltató székhelye, telephellyel rendelkező szolgáltató esetén a szolgáltató minden egyes telephelye és – ha a székhelyet szolgáltatás nyújtására is használják – a szolgáltató székhelye.
ellátottak számára nyitva álló egyéb helyiség: az a szolgáltató székhelyétől és telephelyétől különböző címen található, a szolgáltató használatában álló, szociális alapszolgáltatáshoz – ide nem értve a nappali ellátást –, gyermekjóléti szolgáltatáshoz vagy területi gyermekvédelmi szakszolgáltatáshoz használt, telephelynek nem minősülő helyiség, ahol a szolgáltató ellátottakat fogad;
székhely: a központi ügyintézés helye, függetlenül attól, hogy a székhelyen ellátást nyújtanak-e.

Vonatkozó jogszabályok

A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 98. § (1) bekezdés,
A gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről szóló 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 13. § b) pontja,
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet 3-4§, 14. §, 15. §, 17. §, 18. §, 20. §, 22. §, 4-5. mellékletei,
A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendeletet 136-155.§
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 29. §-40/A. §, 44. §-45/A. §, 49. §-52. §, 56. §-59. §, 65.§-74. §, 78. §-81. §, 82.§, 86.§, 98. § (1) bekezdés, 99. § (1) bekezdés, 102. § (1) bekezdés,
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 33. § (2) bekezdés 46. pont

Kulcsszavak

GYIVI, TEGYESZ, szolgáltató nyilvántartásba bejegyzés

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858