Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
A gyermekek átmeneti gondozása szolgáltatói nyilvántartásban szereplő adatainak módosítása iránti kérelem
Kódszám
SZGYH00219
Az ügy rövid leírása
A gyermekek átmeneti gondozása bejegyzéshez kötött tevékenység. A gyermekek/családok átmeneti otthonát fenntartó, vagy helyettes szülői hálózatot működtető személy/szervezet képviselőjének kérelmeznie kell az adatmódosítást az ok bekövetkeztétől számított egy hónapon belül a) az adataiban bekövetkező változás miatt, b) a szolgáltató, engedélyes nevének, adószámának megváltozása miatt, c) közterület átnevezéséből, átszámozásából adódó címváltozás miatt, d) a fenntartó és a szolgáltató, engedélyes telefonszámának, telefaxszámának, elektronikus levélcímének és honlapcímének, valamint a kapcsolattartó nevének, beosztásának, telefonszámának és elektronikus levélcímének bejegyzése, módosítása és törlése miatt, e) az ellátási szerződés adataiban bekövetkező változás miatt, f) a helyettes szülő halála, vagy jogviszonyának azonnali hatállyal történő megszüntetése miatt, g) be nem töltött férőhelyek megszüntetése miatt, h) általános jogutódlással történő fenntartóváltozás miatt. Egyéb esetben a fenntartó az adatmódosítást azt megelőzően köteles kérelmezni, hogy az engedélyest elkezdené az adatmódosítás iránti kérelemben foglaltaknak megfelelően működtetni.
Az adatmódosítására a bejegyzésre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal, hogy a kérelemhez csak a változással összefüggő körülményekkel kapcsolatos iratokat kell csatolni, és ha jogszabály másként nem rendelkezik, csak a változással összefüggő körülményeket kell vizsgálni, és ezekkel kapcsolatban kell bizonyítási eljárást lefolytatni.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Fenntartó:
Kizáró okok: 1) az állam fenntartói feladatainak ellátására a Kormány rendeletében kijelölt szerv, a helyi önkormányzat, a helyi önkormányzatok társulása (a továbbiakban együtt: állami fenntartó),
Milyen adatokat kell megadni?
1. A fenntartó neve, székhelye, szervezeti formája, adószáma, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme és honlapjának címe, továbbá – cégjegyzékben nyilvántartott cég esetén – cégjegyzékszáma. 2. A fenntartó kapcsolattartójának neve, beosztása, telefonszáma és elektronikus levélcíme. 3. Az engedélyes vezetőjének neve és telefonszáma. 4. Telephelyre vonatkozó kérelem esetén a szolgáltató székhelyének ágazati azonosítója. 5. Adatmódosítás iránti kérelem esetén a kért módosítások, valamint az annak megállapításához szükséges adatok, hogy az adatmódosítással érintett, jogszabályban meghatározott személyi, tárgyi és egyéb feltételeket teljesítik. 7. Adatmódosítás iránti kérelem esetén a fenntartó nyilatkozata arról, hogy az engedélyest, illetve az ellátotti létszámot, férőhelyszámot költségvetési támogatással kívánja-e működtetni, továbbá arról, hogy részesül-e a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 145. § (2c) bekezdés b) pontja szerinti támogatásban. 8. A kérelem elbírálásához jogszabály alapján szükséges egyéb adatok.
Milyen iratok szükségesek?
Az adatmódosítás iránti kérelemhez csak a változással összefüggő körülményekkel kapcsolatos iratokat kell csatolni, ha a változás az alábbiakat érinti.
1. A fenntartóval kapcsolatos iratok: - Állami fenntartó esetén csatolni kell a társulási szerződés másolatát, ha a fenntartó helyi önkormányzatok társulása. - A bevett egyházak nyilvántartásában nem szereplő belső egyházi jogi személy fenntartó esetén csatolni kell a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetetek és vallási közösségek jogállásáról szóló 2011. évi CCVI. törvény 16. § (2) bekezdése szerinti igazolás másolatát.
2. A szolgáltatással kapcsolatos iratok: Ha a rendelet másként nem rendelkezik, csatolni kell - az engedélyes – jogszabályban meghatározottak szerint elkészített – szakmai programját, - azon személyeknek, akikkel a jogszabályban előírt kötelező létszámfeltételeket teljesítik, és más, jogszabály alapján szakképesítéshez, illetve tanfolyam elvégzéséhez kötött munkakört betöltő személyeknek a szakképesítését bizonyító okirat, illetve a tanfolyam elvégzését bizonyító okirat másolatát, - a fenntartónak vagy – ha az alkalmazottakat a szolgáltató foglalkoztatja – a szolgáltatónak és a kötelezően alkalmazandó személyeknek az egybehangzó nyilatkozatát, amelyben kijelentik, hogy az adott munkakörre előírt kötelező létszámfeltételek teljesítése érdekében közalkalmazotti jogviszonyt, munkaviszonyt, illetve munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyt létesítettek, vagy – a módosítás bejegyzése esetén – legkésőbb a módosításnak megfelelő működés kezdő időpontjáig létesítenek, vagy – egyházi fenntartású engedélyes esetén, ha a kötelezően alkalmazandó személy a munkakörét egyházi személyként látja el – az illetékes egyházi szerv és a kötelezendően alkalmazandó személy erre vonatkozó nyilatkozatát, - az engedélyes címe szerinti ingatlan használati jogcímét bizonyító egyéb okirat másolatát, ha a tulajdoni lap a használat jogcímét nem igazolja, - a biztosító igazolását arról, hogy a szolgáltatás körében okozott kár megtérítésére felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkeznek, ha jogszabály a felelősségbiztosítási szerződés megkötését előírja, - az ellátási szerződés másolatát, ha az egyházi fenntartó, illetve a nem állami fenntartó az engedélyes által nyújtandó szolgáltatásra ellátási szerződést kötött, - a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti ellátási szerződés másolatát, ha az állami fenntartó az engedélyes által nyújtandó szolgáltatásra ellátási szerződést kötött, valamint a kötelezően alkalmazandó személyek és a jogszabályban meghatározott munkakörben vagy önkéntes jogviszonyban foglalkoztatott más személyek nyilatkozatát arra vonatkozóan, hogy velük szemben nem állnak fenn a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 15. § (8) bekezdésében meghatározott kizáró okok.
3. Kiegészítő szabályok: Az 1. pont szerinti iratokat nem kell ismételten csatolni, ha az eljáró működést engedélyező szervnek azt korábban már megküldték, és azokban változás nem következett be. A fenntartó és a foglalkoztatottak jogviszony létesítésére vonatkozó nyilatkozatát nem kell csatolni, ha a szociális szolgáltatást az egyéni vállalkozó fenntartó maga nyújtja
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
A szolgáltatói nyilvántartásban történő adatmódosítással kapcsolatos eljárás illetékmentes. Amennyiben a módosítási ok miatt szakértő kirendelése szükséges, a szakmai program véleményezéséért a szakértőnek 24.000 Ft szakértői díjat kell fizetni.
Hol intézhetem el?
fővárosi/megyei kormányhivatal
Ügyintézés határideje
Az ügyintézési határidő sommás eljárásban 8 nap, teljes eljárásban 60 nap.
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: NINCS
Jogorvoslati lehetőség részletei: Az adatmódosítási eljárásokban nincs lehetőség a fellebbezésre, a döntés csak bírósági úton támadható meg.
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
1.) A kérelem nyomtatványt honnan lehet beszerezni, illetve letölteni? A fenntartó az engedélyes adatmódosítása iránti kérelmet a miniszter által jóváhagyott, https://idp.nrszh.hu/idp/ honlapon elérhető elektronikus űrlapon nyújthatja be.
2.) Mi a teendő, ha a kérelmező nem csatolja a jogszabályban előírt dokumentumokat, vagy azok nem állnak rendelkezésre? A kormányhivatal - megfelelő határidő megjelölése és a mulasztás jogkövetkezményeire történő figyelmeztetés mellett - hiánypótlásra hívja fel az ügyfelet. Nem bocsátható ki hiánypótlási felhívás olyan adat igazolására, vagy melléklet csatolására, amelyet a kormányhivatalnak kell beszereznie.
3.) Mennyi az ügyintézési határidő? Az ügyintézési határidő főszabály szerint 60 nap.
4.) A kérelem benyújtásától számított hány napon belül jegyzi be a hatóság az adatmódosítást? A hivatal ügyintézési határideje 60 nap, a szakhatóság eljárásának, a szakértői vélemény elkészítésének és a hiánypótlási felhívás teljesítésének időtartama beszámít az ügyintézési határidőbe.
5.) Mikortól működtethető a szolgáltató/intézmény az adatmódosításnak megfelelően? Adatmódosítás esetén az engedélyes – ha a működést engedélyező szerv későbbi időpontot nem állapít meg – az adatmódosítás véglegessé válásától kezdődően működtethető az adatmódosításnak megfelelően.
6.) A működéshez szükséges állami támogatás mely időponttól jár? a) önkormányzati fenntartó esetén: a támogatás a működés megkezdését követő hónap 1-jétől jár időarányosan. Amennyiben a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés adott hónap első napjától végleges, és a szolgáltató, intézmény ezen időponttól jogszerűen működik, e hónapra a támogatás igénybe vehető; b) nem állami, egyházi fenntartó esetén: a támogatás a befogadás, illetve azon tény szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésének véglegessé válásának időpontjától kezdődően jár, hogy a fenntartó a támogatásra befogadás nélkül is jogosult.
7.) Új ellátási formát szeretnék indítani a már működő szolgáltatómhoz/intézményemhez kapcsolódóan. Mi a teendő? Szolgáltatói nyilvántartásban történő adatmódosítás iránti kérelmet kell benyújtani. Amennyiben az új szolgáltatást új telephelyen szeretné működtetni, akkor a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés iránti kérelmet kell előterjeszteni.
8.) Ha a bejegyzés iránti kérelmet elutasítja a kormányhivatal, nyújtható-e be új kérelem? A kérelem benyújtható, de bejegyzés csak valamennyi jogszabályi feltétel teljesítése esetén történik.
Fontosabb fogalmak
Intézmény: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben meghatározott gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végző szervezet vagy annak szakmailag önálló szervezeti egysége, amely a rá vonatkozó külön jogszabályban foglaltak alapján jön létre, legalább három főt foglalkoztat teljes munkaidőben. Ha a törvény másképp nem rendelkezik, az intézmény fogalmát kell megfelelően alkalmazni a helyettes szülői hálózatra is. A szolgáltató székhelye: a szolgáltató központi ügyintézés helye, függetlenül attól, hogy használják-e szolgáltatás nyújtására; Szolgáltató: a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény szerinti gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltató tevékenységet végző szolgáltató, intézmény, hálózat; Ellátási terület: az a terület, ahonnan az engedélyes gyermekeket, illetve más ellátottakat fogad.
Vonatkozó jogszabályok
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartásáról és ellenőrzéséről szóló 369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet 3. §, 4.§, 5. § (2) bekezdés, 14. § (1)-(2) bekezdés, 16. § (1) bekezdés, 22. §, 27-34. §, 3. melléklet, 4. melléklet, 5. melléklet; a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 45-48. §, 49-51.§, 98. § (1)-(3) és (10) bekezdés, 145. § (1)-(2g) bekezdés; a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 4. § (3b) bekezdés b) pont, 4/C. §; az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 13. §, 36. § (2) bekezdés, 50. § (2) bekezdés b) és c) pontja, 55. § (1) bekezdés, 63-64. §, 71. §, 116. § (1) bekezdés; az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet; az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet.
Kulcsszavak
szolgáltatói nyilvántartásban történő adatmódosítás, családok átmeneti otthona, gyermekek átmeneti otthona, helyettes szülői ellátás
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.