Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Juh- és kecske szállítás bejelentése, bejelentés módosítása
Kódszám
NENAR00001
Az ügy rövid leírása
Az állatokat az országon belül két tenyészet közötti szállításuk esetén szállítólevéllel kell kísérni, melynek 1. példányát a NÉBIH Állattenyésztési Igazgatóságának kell beküldeni. Amennyiben a szállítólevél elveszik vagy nagy mértékben megsérül, módosító lappal is be lehet jelenteni az indítást.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Állattartó illetve annak képviselője, meghatalmazottja
Kizáró okok: Van lehetőség képviseletre, meghatalmazásra.
Milyen adatokat kell megadni?
A kapcsolódó bizonylatok megfelelő kitöltése: szállított állatfaj, tenyészet kód, tartó neve, székhely és tenyészet címe, indítás dátuma, szállított állatok darabszáma, állatok ENAR száma, tartó aláírása és aláírásának dátuma, állategészségügyi bizonyítvány sorszáma, kiállítási dátuma, kiállító állatorvos kamarai bélyegzőszáma, külföldre történő szállítás esetén a hatósági állatorvos azonosítója és aláírása
Milyen iratok szükségesek?
Nincs.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Nincs eljárási díj.
Hol intézhetem el?
NÉBIH Állattenyésztési Igazgatósága
Ügyintézés határideje
A NÉBIH köteles a hozzá megküldött adatokat tíz napon belül a nyilvántartásban rögzíteni
Jogorvoslati lehetőség
Amit még érdemes tudni (GYIK)
1. Beküldheti-e az indító állattartó a szállítólevél 2. példányát? Nem. A 2. és 3. példány a szállítmányt kíséri, ezek közül a 2. példányon kell a fogadónak bejelenteni a beérkezést, a 3. példány a fogadónál marad. 2.Lakcímet vagy tenyészet címet kell feltüntetni a bizonylaton? A szállítólevélen mind a kettőt, míg a módosító lapon csak a tenyészet címét. 3. A bizonylaton milyen formában lehetséges a külföldi ENAR számok feltüntetése? Csak egyedileg lehetséges, intervallum alapján nem.
Fontosabb fogalmak
területi felelős(instruktor): a Magyar Juhtenyésztők és Kecsketenyésztők Szövetsége (a továbbiakban: MJKSz) által az e rendeletben meghatározott feladatok meghatározott működési területen történő ellátására megbízott természetes személy juh/kecske ENAR-szám: a juhfélék/kecskefélék egyedének megjelölésére és azonosítására használt, az állattartó igénylése alapján a NÉBIH által az e rendeletben foglaltaknak megfelelő és az e rendeletben foglaltak szerint kiadott szám pótlap/folytatás lap: a szállítólevélhez illetve a módosító laphoz csatolható bizonylat, melyet abban az esetben szükséges kitölteni, ha a szállítólevél/módosító lap ENAR szám rovatai az összes állat ENAR számának megadásához kevésnek bizonyulnak
Vonatkozó jogszabályok
az állattenyésztésről szóló 1993.évi CXIV.törvény 16. §
a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalról szóló 22/2012. (II.29.) Korm. rendelet 1§ (1) bekezdés, (6) bekezdés, 7. §;
a juh- és kecskefélék egyedeinek Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszeréről szóló 182/2009. (XII.30.) FVM rendelet 13. § (4) bekezdés, 13. § (3) bekezdés, (8) bekezdés, 14. § (3) bekezdés, 15. § c) pont; 2. § (1) bekezdésében idézett útmutató 4.2.1, 4.2.2 fejezetei
a tartási helyek, a tenyészetek és az ezekkel kapcsolatos egyes adatok országos nyilvántartási rendszeréről szóló 119/2007. (X.18.) FVM rendelet 4.§;
A Tanács 21/2004/EK rendelete a juh- és kecskefélék azonosítási és nyilvántartási rendszerének létrehozásáról;
Kulcsszavak
Juh ENAR, szállítólevél, pótlap
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.