Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Hadirokkant magasabb járadékosztályba való besorolása iránti kérelme
Kódszám
JARAS00107
Az ügy rövid leírása
A már nyilvántartásba vett kérelemző egészségügyi állapotának rosszabbodása esetén kérheti a magasabb járadékosztályba történő besorolását.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: A hadiesemények következtében egészségkárosodást szenvedett, Magyarországon élő magyar állampolgárok.
Kizáró okok:
Milyen adatokat kell megadni?
Természetes személyazonosító adatok, lakcím.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Nincs
Hol intézhetem el?
Járási Hivatal.
Ügyintézés határideje
21 nap.
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Fellebbezés nincs, a járási hivatal határozatának bírósági felülvizsgálatát lehet kérni.
Jogorvoslati lehetőség részletei:
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Fontosabb fogalmak
Vonatkozó jogszabályok
A hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. Törvény A hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény végrehajtásáról szóló 113/1994. (VIII. 31.) Korm. rendelet
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.