Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Lakcímbejelentésről, értesítési cím bejelentéséről értesítés kérése
Kódszám
OKMIR00047
Az ügy rövid leírása
A szállásadó nyilatkozhat arról, hogy a címre történő lakcímbejelentésről a bejegyzéssel egyidejűleg értesítést kér, valamint arról, hogy az értesítési cím bejelentéséről a nyilvántartásba vétellel egyidejűleg értesítést kér.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: A lakcímbejelentési eljárásban a befogadott polgár tekintetében szállásadó a magánszemély tulajdonában lévő lakás tulajdonosa vagy haszonélvezője, az általa bérelt lakásra nézve a bérlő (bérlőtárs, társbérlő); a munkásszállásra, a felvonulási lakóépületbe vagy a munkáltató zárt területén belül szolgálati lakásra nézve a munkáltató; a hajléktalanszállásra nézve a szálláshely fenntartója, illetve annak megbízottja, továbbá a kereskedelmi szálláshely (szálloda, fogadó, kemping, üdülőház, turistaszállás, fizetővendég szálláshely, sátortábor, panzió stb.) vezetője a szálláshelyre befogadott polgár, valamint az irányítása alatt álló szálláshelyen lakó alkalmazott és hozzátartozói tekintetében; a csecsemőotthon, más egészségügyi intézmény, diákotthon, kollégium, bentlakásos szociális intézmény vezetője (gondnoka) az irányítása alá tartozó szálláshelyre vagy lakóhelyre befogadott polgár és az ott lakó alkalmazott vagy hozzátartozó esetében.
Kizáró okok: A szállásadó a lakcímbejelentéshez szükséges hozzájárulását személyesen, valamint a Ket. szerinti elektronikus kapcsolattartás útján is bejelentheti
Milyen adatokat kell megadni?
A szállásadó nyilatkozik arról, hogy a címre történő lakcímbejelentésről a bejegyzéssel egyidejűleg értesítést kér és/vagy arról, hogy az értesítési cím bejelentéséről a nyilvántartásba vétellel egyidejűleg értesítést kér. Az értesítés a szállásadó választása szerint történhet levélben, telefax, e-mail útján vagy szöveges üzenetközvetítési szolgáltatás igénybevételével, az ügyfél nyilatkozik ennek módjáról is.
Milyen iratok szükségesek?
Az ügyintézéshez be kell mutatni a személyazonosság igazolására alkalmas érvényes okmányt(személyazonosító igazolvány, vagy érvényes útlevél, vagy kártyaformátumú vezetői engedély) Ilyen okmány hiányában az adatok igazolására szolgál bevándorolt esetében a jogerős bevándorlási engedély, letelepedett jogállású polgár esetében az érvényes letelepedett jogállást igazoló okmánya, a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy esetében érvényes úti okmánya, menekült esetében a menekültkénti, az oltalmazott esetében az oltalmazottkénti elismerésről rendelkező jogerős határozat, lakcímigazolvány, amennyiben rendelkezik vele
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
A lakcímbejelentésről és az értesítési cím bejelentéséről történő értesítési szolgáltatásért ingatlanonként évente az alábbi összegű igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni: a) levélben történő értesítésért: 3600 Ft/év, b) telefax útján történő értesítésért: 3300 Ft/év, c) e-mail útján történő értesítésért: 3300 Ft/év, d) szöveges üzenetközvetítési szolgáltatás útján történő értesítésért: 3600 Ft/év, e) kombinált szolgáltatás (szöveges üzenetközvetítési szolgáltatás és e-mail) útján történő értesítésért: 4100 Ft/év.
Hol intézhetem el?
bármely járási hivatal
Ügyintézés határideje
A jogszabályban meghatározott eljárási határidő megjelölése [alapeset: A hatóság a sommás eljárásban az (5) bekezdésben meghatározott időpontot követően a határozatot azonnal, de legfeljebb nyolc napon belül meghozza, és gondoskodik a döntés közléséről.].
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség:
van lehetőség fellebbezés benyújtására, elsőfokú hatósághoz kell előterjeszteni
Jogorvoslati lehetőség részletei: Van. A fellebbezést annál az elsőfokú hatóságnál kell előterjeszteni, mely a döntést hozta, a közléstől számított 15 napon belül.
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): A fellebbezést annál az elsőfokú hatóságnál kell előterjeszteni, mely a döntést hozta. A fővárosi és megyei kormányhivatal a fellebbezés elbírálására jogosult szerv, ha törvény vagy kormányrendelet másként nem rendelkezik.
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): járási hivatal
A benyújtási határidő: a döntés közlésétől számított 15 nap
A fellebbezési illeték mértéke: 5000.- Ft
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Mit kell magammal hoznom a lakcímbejelentéshez kapcsolódó értesítés szolgáltatás igénylésével kapcsolatos nyilatkozattétel megtételéhez? Érvényes személyazonosító okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély), lakcímigazolvány. Kell-e a szolgáltatás igénybe vételéért díjat fizetni? Igen, a szolgáltatás díjköteles, függően a választott értesítési csatornától (levélben történő értesítésért: 3600 Ft/év, telefax útján történő értesítésért: 3300 Ft/év, e-mail útján történő értesítésért: 3300 Ft/év, szöveges üzenetközvetítési szolgáltatás útján történő értesítésért: 3600 Ft/év, kombinált szolgáltatás (szöveges üzenetközvetítési szolgáltatás és e-mail) útján történő értesítésért: 4100 Ft/év. Meddig érvényes a megtett nyilatkozatom? 1 évig, ezt követően újra nyilatkozatot kell tenni. Megszűnik továbbá a szolgáltatás a nyilatkozattételi jogosultság megszűnésével és a jogosult halálának nyilvántartásba vételével
Fontosabb fogalmak
Címjogosult: az a személy, aki az értesítési címként megadott címhely tekintetében szállásadónak minősül. Szállásadó: az a személy, aki jogosult egy természetes személynek valamely lakás vagy lakás céljára szolgáló egyéb helyiség használatát biztosítani.
Vonatkozó jogszabályok
a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 27/B.§ (1) bekezdés , 27/D. § (2) bekezdés
Kulcsszavak
nyilatkozat, díj, szállásadó, bejelentés
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.