Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Az állandó személyazonosító igazolvány tároló eleme adattartalmának ellenőrzése
Kódszám
OKMIR00117
Az ügy rövid leírása
Az okmányirodai és kormányablak ügyfélszolgálatokon lehetőség nyílik a személyazonosító igazolvány tároló elemén található adatok ellenőrzésére. Ennek során az állampolgár az ügyfélszolgálat ügyintézői munkaállomását igénybe véve ellenőrizheti, hogy a személyazonosító igazolvány tároló elemén milyen adatok kerültek elhelyezésre és azokat mely szervek olvashatják ki.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: A személyiadat- és lakcímnyilvántartás hatálya alá tartozó magyar állampolgár,
Kizáró okok: bevándorolt, letelepedett, menekült vagy oltalmazott jogállású személy.
Milyen adatokat kell megadni?
A CAN szám és az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód.
Milyen iratok szükségesek?
Tároló elemmel rendelkező állandó személyazonosító igazolvány
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Az ellenőrzés illetékmentes.
Hol intézhetem el?
A fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala, kijelölt kormányhivatal (Budapest Főváros Kormányhivatala) és a nyilvántartást kezelő szerv.
Ügyintézés határideje
Nem határoz meg eljárási határidőt jogszabály.
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Nincs.
Jogorvoslati lehetőség részletei: Nem
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): Nem
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): Nem
A benyújtási határidő: Nem
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Hogyan ellenőrizhető az állandó személyazonosító igazolvány tároló elemének adattartalma? A polgár a tároló elem tartalmát a járási hivatalnál, a kijelölt kormányhivatalnál vagy a nyilvántartást kezelő szervnél személyesen ellenőrizheti. Hogyan kell az illetéket megfizetni? Az eljárás illetékmentes.
Fontosabb fogalmak
Aktiváló PIN kód: az állandó személyazonosító igazolvány tároló eleméhez rendelt, az állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód és az elektronikus aláíráshoz tartozó PIN kód létrehozásához szükséges aktiváló adat, Állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód: az állandó személyazonosító igazolvány tároló eleméhez rendelt, annak elektronikus úton történő használatához szükséges, az okmány birtokosának hozzáférési jogosultságát igazoló adat
Vonatkozó jogszabályok
A kormányablakokról szóló 515/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 1. melléklete 39. pontja, a személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás-felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm. Rendelet 3. § (1) bekezdés h) pont, a 3/A. § 11. pont a 4. § k) pont, 48. §, A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 7. § (1) bekezdés g) pont, 8/A. § a) pont, 9. § (2) bekezdés d) pont.
Kulcsszavak
Tároló elem, adattartalom ellenőrzés,kártyaolvasó, CAN szám, állandó személyazonosító igazolványhoz tartozó PIN kód, üzenet, kijelző, alkalmazás, kiolvasására jogosult szervezet, képernyő.
Országos Telefonos Ügyfélszolgálat
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.