Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Fürdővízminőség ellenőrzéséhez szükséges vizsgálatok gyakoriságának és helyének az előírásoktól eltérő megállapítása iránti kérelem
Kódszám
NEPEG00036
Az ügy rövid leírása
Ha a közfürdő üzemeltetője, a fürdővíz vizsgálatok gyakoriságában el kíván térni a vonatkozó jogszabály 4.sz.mellékletében foglaltaktól, kérheti az elvégzendő vizsgálatok gyakoriságának, helyének a módosítását. Amennyiben a feltételek a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelnek, úgy a fürdővíz vizsgálatok gyakoriságát és helyét, jogszabályban foglaltaktól eltérően -határozatban-megállapítja a járási népegészségügyi intézet.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Ügyfél az a természetes vagy jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek jogát vagy jogos érdekét az ügy érinti..Az ügy indítására az ügyfél ( közfürdő üzemeltetője), vagy helyette törvényes képviselője, vagy az általa vagy törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt is eljárhat.
Kizáró okok: Az ügyfél NEM csak személyesen járhat el.
Milyen adatokat kell megadni?
A közfürdő üzemeltetőjének/képviselőjének a neve, lakcíme vagy székhelye, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus elérhetőséget, faxszámot,telefon számot.Ezen felül továbbá az ügy érdemi elbírálásához szükséges a közfürdő nece, címe (hrsz.).
Milyen iratok szükségesek?
Annak a fürdőmedencének az előző évi (valamennyi) vízvizsgálati eredménye, amely medence esetében el kívánnak térni a jogszabályi előírástól, valamint szükséges a tápvízre vonatkozó vízvizsgálati eredmény becsatolása is.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
3000. Ft
Hol intézhetem el?
A közfürdő fekvése szerint, a területileg illetékes népegészségügyi feladatkörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatal.
Ügyintézés határideje
Ügyintézési határidő a kérelemnek az eljárásra hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatósághoz történő megérkezését követő naptól számított 21 nap
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Az ügyfél az elsőfokú határozat ellen fellebbezhet.
Jogorvoslati lehetőség részletei: A fellebbezést az illetékes fővárosi/megyei kormányhivatal népegészségügyi szakigazgatási szervének kell címezni
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv): A fellebbezést a közfürdő fekvése szerint területileg illetékesnépegészségügyi feladatkörében eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalhozkell benyújtani.
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta): A döntés közlésétől számított 15 napon belül.
A benyújtási határidő: 5000 Ft
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Az eljárásért kell -e illetéket fizetni? Igen, az első fokú közigazgatási hatósági eljárásért illetéket kell fizetni (3000 Ft)
Fontosabb fogalmak
Közfürdő fogalma:az a zárt területen épített, épületen belül, illetve kívül elhelyezett nyilvános fürdési lehetőség (medence, kád, zuhany), ahol a szolgáltatások szabályozott feltételek mellett vehetők igénybe. Nem minősül közfürdőneka saját használatra létesített, a nyilvánosság által igénybe nem vehető fürdő.
Vonatkozó jogszabályok
A közfürdők létesítésének és üzemeltetésének közegészségügyi feltételeiről szóló 37/1996. (X.18.) NM rendelet 8.§ (4) bekezdés; az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény 29. § (1) bekezdés
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.