Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus-járvány terjedésének megakadályozása érdekében az ügyfélszolgálatokon az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:
az ügyintézés kizárólag előzetes időpontfoglalással történik
(az időpontfoglalás - a gépjárművel kapcsolatos ügyek kivételével - Ügyfélkapu azonosítás nélkül is lehetséges),
az ügyféltérben nem lehet várakozni,
kötelező az arcot eltakaró maszk viselése,
az ügyintézés során be kell tartani a 1,5-2 m védőtávolságot az ügyfelek között,
Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a mobilizált kormányablak ügyfélszolgálatok ("kormányablakbusz") kitelepülése, valamint a települési ügysegédek ügyfélfogadásaátmenetileg szünetel.
Közgyógyellátási igazolvány elvesztésének, megrongálódásának bejelentése és cseréje iránti kérelem
Kódszám
EGBIZ00065
Az ügy rövid leírása
Az ügyfél bejelentése alapján a fővárosi és megyei kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerve (továbbiakban: egészségbiztosítási szakigazgatási szerv) az igazolványt a jogosultság igazolására alkalmatlanná nyilvánítja - érvényteleníti -, ezzel az igazolvány a megállapított jogosultsági időtartam előtt hatályát veszti. A bejelentéssel megelőzhető, illetve korlátozható az igazolvány jogosulatlan felhasználása. Ezt követően az egészségbiztosítási szakigazgatási szerv 15 napon belül új igazolványt állít ki, melyet megküld a jogosult részére.
Ki jogosult az eljárásra?
Ki jogosult az eljárásra?: Közgyógyellátásra jogosult személy, törvényes képviselője, vagy meghatalmazottja.
Kizáró okok: Az ügyfél nem csak személyesen járhat el.
Milyen adatokat kell megadni?
Az ügyfél személyes adatai, lakcíme, valamint TAJ száma. A kérelem akkor is befogadható, ha a TAJ számát az ügyfél nem tudja megadni.
Milyen iratok szükségesek?
A bejelentéshez külön dokumentum csatolására nincs szükség.
Milyen költségei vannak az eljárásnak?
Az eljárás költség- és illetékmentes.
Hol intézhetem el?
A fővárosi és megyei kormányhivatal egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerve
Ügyintézés határideje
15 napBejelentést követő 15 napon belül új igazolványt kell kiállítani.
Jogorvoslati lehetőség
Jogorvoslati lehetőség: Nincs
Jogorvoslati lehetőség részletei:
Kinek kell címezni a felllebezést (az elbíráslásra jogosult szerv):
Hová kell benyújtani a fellebbezést (az elsőfokú hatóság, amely a döntést hozta):
A benyújtási határidő:
A fellebbezési illeték mértéke:
Amit még érdemes tudni (GYIK)
Elvesztettem az igazolványomat, mikor kapom meg az újat? Az új igazolványt a bejelentést követően - indokolt esetben azonnal, postai úton 15 napon belül állítjuk ki. Ezeket az ügyeket lehetőleg soron kívül intézzük. Kell-e fizetnem az igazolványért? Nem, az eljárás még az elveszett igazolvány pótlása esetén is díjmentes. Mit kell tennem, hogy azonnal hozzájussak az elveszett igazolványom helyett egy újhoz, mert szükségem van a gyógyszereimre! Az egészségbiztosítási szakigazgatási szerv ügyfélszolgálatán az elveszett igazolvány helyett az új igazolvány átvételére - előzetes egyeztetés alapján, vagy a kérelem benyújtásával egyidejűleg - azonnal lehetőség van. Személyes ügyintézéshez időpontot is foglalhatnak ügyfeleink. Megváltozott a nevem, ezért kérem, hogy a részemre állítsanak ki új igazolványt. Először szíveskedjen adatváltozását a jogosultságot megállapító járási hivatalnál, vagy jegyzőnél bejelenteni, csak ezután azok megkeresésére adhatunk ki új igazolványt Önnek. Az új igazolvány kiadását a jogosultságot megállapító hatóság hivatalból kezdeményezi az egészsébiztosítási szakigazgatási szervnél.
Fontosabb fogalmak
Közgyógyellátásra való jogosultság: a közgyógyellátásra való jogosultságról alanyi és normatív jogcímen a járási hivatal, illetve méltányossági jogcímen a települési önkormányzat dönt. Közgyógyellátási igazolvány: az igazolványt az egészségbiztosítási szakigazgatási szerv hivatalból állítja ki és küldi meg a jogosultnak a közgyógyellátásra jogosultságot megállapító határozat alapján. Kérelemre csak az igazolvány pótlása esetén indul eljárás a szakigazgatási szervnél. Az igazolvány a jogosultság igazolására alkalmatlan: az egészségbiztosítási szakigazgatási szerv az igazolványt a jogosultság igazolására alkalmatlanná nyilvánítja, ha : - elveszett, vagy - megsemmisült, vagy - a jogosultság igazolására alkalmatlanná vált (pl.: névváltozás, egyéb adateltérés esetén).
Vonatkozó jogszabályok
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szoc.tv.); 16. §, 50. §, 50/C. § A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet ; 44. § A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.); 15. § 40. § 40/A. §, 116. § Az egészségbiztosítási szervekről szóló 319/2010. (XII.27.) Korm. rendelet . 2. §, 4. §
Kormányablakokban, okmányirodákban történő ügyintézéshez időpontot foglalhat telefonon keresztül (ügyfélkapu nélkül is).
Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.