Akadálymentes verzió

Közúti közlekedési okmánykiállítással nem járó záradék bejegyzése, törlése iránti kérelem

Kódszám

OKMIR00075

Az ügy rövid leírása

A jármű-nyilvántartásba a gépjárművekre vonatkozóan különböző záradékok bejegyzésének és törlésénekaz esete, amikor nem kell forgalmi engedélyt és törzskönyvet kiállítani. Pl.: elidegenítési és terhelési tilalom, törzskönyvi letét, vontatási adatok, figyelmeztető jelzés engedélyezése, megkülönböztető jelzés engedélyezése, rövid szöveges üzenet fogadására szolgáló elérhetőség, telefonszám, vagy elektronikus levélcím.

Ki jogosult az eljárásra?

A jármű tulajdonosa vagy üzembentartója, a törzskönyvvel jogszerűen rendelkező személy.

Milyen adatokat kell megadni?

A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:
- a jármű forgalmi engedélyét, ha abban a záradék bejegyzésének/törlésének tényét fel kell tüntetni, törzskönyvét,
- az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolást,
- az ügyfél-azonosító okmányt.

Milyen iratok szükségesek?

A kérelemhez csatolni kell: A záradék bejegyzésének/törlésének alapjául szolgáló tényt igazoló okiratot.

Milyen költségei vannak az eljárásnak?

Záradék bejegyzése és törlése esetén fizetendő igazgatási szolgáltatási díj: 2300 Ft.
Megfizetés módja: az eljárás megindítását megelőzően készpénzátutalási megbízás útján, vagy amennyiben erre lehetőség van, az eljárás megindításával egyidejűleg bankkártyával vagy házipénztárba készpénzzel.

Hol intézhetem el?

Járási (fővárosi kerületi) hivatal, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Ügyintézés határideje

Általános ügyintézési határidő 21 nap, de ha a kérelem hiánytalanul kerül benyújtásra, a záradék bejegyzése, vagy törlése azonnal megtörténik.

Jogorvoslati lehetőség

Fellebbezésre lehetőség van, a jogszabálysértő vagy hibás adat bejegyzésének ügyfél tudomására jutásától számított 15 napon belül.

A fellebbezést az elsőfokú hatósághoz kell benyújtani, amely a döntést hozta: a járási (fővárosi kerületi) hivatalhoz, a kormányablakhoz, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalához.

A fellebbezést a járási (fővárosi kerületi) hivatal által hozott döntések esetében a kormányhivatalhoz, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által hozott döntések esetében pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság Központjához kell címezni.

A fellebbezési illeték az elsőfokú eljárás díjának 50%-a.

Amit még érdemes tudni (GYIK és Ügyféltájékoztató)

„NINCS ADAT”

Fontosabb fogalmak

Megkülönböztető jelzést adó készülék: megkülönböztető fényjelzést és hangjelzést adó készülék a gépjárműre szerelt rögzített vagy mozgatható üzemmódú (mobil), villogó kék vagy kék-vörös fényjelzést adó berendezés, és a sziréna, vagy a váltakozó hangmagasságú hangjelzést adó berendezés.

Figyelmeztető jelzés: figyelmeztető jelzést adó készülék a járműre szerelt rögzített vagy mozgatható üzemmódú (mobil) villogó sárga fényjelzést adó berendezés.

Vonatkozó jogszabályok

A közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 2. §, 4. § (1) bekezdés, 9., §, 16-21. §, 33. § (1) bekezdés b) pont;
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. 21. § (5) bekezdés; 33. §, 82. §, 86. § (4) bekezdés; 98. § (1) bekezdés, 99. § (1) bekezdés; 102. § (1) bekezdés, 116. §;
A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 15. § (3a) bekezdés;
A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII.28.) Korm. rendelet 1. §. (1) bekezdés, 90. §;
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala létrehozásáról, feladatairól és hatásköréről szóló 276/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés, (3) bekezdés;
A közúti közlekedési igazgatási hatósági eljárások díjairól 29/2004. (VI. 16.) BM rendelet 2-3. §, 1. számú melléklet 2. g.) pont;
A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályairól szóló 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet 1. §

Kulcsszavak

megkülönböztető jelzést adó készülék; figyelmeztető jelzést adó készülék; opciós jog; törzskönyv letétbe helyezése

Országos Telefonos Ügyfélszolgálat

Felvilágosítást adunk a kormányablakokban, az okmányirodákban és a kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban.
Pontos, naprakész információkkal segítjük Önt a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt.
Segítünk a megfelelő ügytípus megtalálásában, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásában, az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásában.

Elérhetőségeink:

Tel: 1818

Chat: Chat indítása

Külföldről: +36 (1) 550-1858