Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2020. május 25-től a kormányablakokban és okmányirodákban– Budapest kivételével – az ügyintézés minden ügykörben időpontfoglalás nélkül is lehetséges.

A fővárosi kormányablakokban a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok ügyintézéséhez szintén nem szükséges előzetesen időpontot foglalni, egyéb ügyekben  változatlanul kizárólag előzetes időpontfoglalással történik az ügyfélfogadás. Aelkészült okmányokat  postai úton kézbesítjük.

Továbbra is javasoljuk az időpontfoglalás és az elektronikus ügyintézési lehetőségek igénybevételét és kérjük a megfelelő óvintézkedések betartását (maszk viselése, védőtávolság, higiéniás előírások).

Felhívjuk továbbá szíves figyelmüket, hogy a kormányablakokban működő adóügyi ügyfélszolgálatokon határozatlan ideig szünetel az ügyfélfogadás. Javasoljuk a NAV online szolgáltatásainak használatát.

Kormányablak nyílt a Keleti pályaudvaron

2018.06.14.

A kormányablakok hálózata erősíti a kormányzat családpolitikai intézkedéseit is, mert a hatékony ügyintézés révén a polgárok több időt tölthetnek családjukkal - hangoztatta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára szerdán a budapesti Keleti pályaudvaron, ahol új kormányablak nyílt.


Tuzson Bence hozzátette: a gyors és hatékony ügyintézés azért is fontos, mert az emberek a kormányablakokban találkoznak az állammal.

A politikus megítélése szerint a Keleti pályaudvar nemcsak számunkra ikonikus épület, hanem 2015-ben a migránskrízis okán Európában is jelképpé vált.

Keletipu_1

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arról beszélt: az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program keretében nyolc vidéki állomáson, Cegléden, Füzesabonyban, Kaposváron, Keszthelyen, Nyíregyházán, Miskolcon, Pécsett és Vácon, illetve a fővárosban, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron nyílt kormányablak. A tervek szerint, a közeljövőben további három állomáson, Békéscsabán, Győrben és Székesfehérváron létesülnek kormányablakok - fűzte hozzá.

Hangsúlyozta, hogy a MÁV fontos célja az utasok minél szélesebb körű kiszolgálása, ezért a kezdettől, vagyis 2012-től támogatták a vasútállomásokon a kormányablakok hálózatának kialakítását - mondta az elnök-vérigazgató.

Domokos Péter, a fővárosi kormányhivatal főigazgatója közölte: Budapesten - a most megnyitottal együtt - már 30 kormányablak szolgálja az állampolgárokat.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a vasútállomások - különösen a Keleti pályaudvar - ideálisak az állami szolgáltatásoknak. A kormányablakok hálózatának bővülése pedig az ügyintés idejének rövidülését, így hatékonyságának növekedését is jelenti egyben - mondta.

Keletipu_2

Hozzáfűzte, hogy az elmúlt évben több mint 2,5 millió ügyfél fordult meg a fővárosi kormányablakokban, az idén pedig, május végéig már közel 1,1 millió, ami időarányosan tíz százalékos bővülést jelent.

Sára Botond a VIII. kerület alpolgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy a most megnyílt kormányablakkal a józsefvárosiaknak már két helyszín is rendelkezésre áll annak érdekében, hogy ügyeiket gyorsan és hatékonyan tudják intézni.

Az ügyintézés átlagos ideje, a várakozást is beleszámítva 33 perc volt 2017-ben - mondta Domokos Péter.

A kormányablakot a pályaudvar egyik, egykori harmadosztályú várótermének, illetve málhafeladó helyiségének felújításával, illetve átépítésével alakították ki, csaknem 400 millió forint felhasználásával.

Az intézmény, a Thököly út felől, a Lotz-termen keresztül közelíthető meg.

(forrás: MTI)