Akadálymentes verzió

Korszerű kormányablak nyílt a XV. kerületben is

2016.02.16.

Kormányablakot nyitott a korábbi XV. kerületi okmányiroda helyén a Fővárosi Kormányhivatal. Az új integrált kormányzati ügyfélszolgálat megújult ügyfélterében, 21. századi környezetben összesen 623 különböző ügyet intézhetnek el egy helyen a kerületben élők. Az új kormányablakot dr. Baltay Tímea, a Miniszterelnökség kormányablakokért felelős helyettes államtitkára, a László Tamás országgyűlési képviselő, Hajdu László polgármester és dr. György István kormánymegbízott adták át.


A XV. kerületiek is immár lakóhelyükhöz közel, a kerületen belül végezhetik az okmányirodai ügyek mellett többek között a családtámogatásokkal, öregségi nyugdíjjal, vagy a TAJ-kártyával kapcsolatos ügyintézést, amelyekért eddig távolabbi helyszínekre kellett utazniuk. A korábbi okmányiroda helyén, a Bácska utca 14. alatt megnyílt kormányablakban mintegy 630 különböző ügytípusban intézkedhetnek az itt élők. Az ügyfélteret Budapest Főváros Kormányhivatala teljesen felújította és korszerűsítette, így az ügyfélbarát szemlélet mellett valóban 21. századi körülmények várják az ide betérő állampolgárokat. A most megnyílt kormányablakkal együtt immár 21 fővárosi helyszínen várják egységes megjelenésű, akadálymentesített integrált kormányzati ügyfélszolgálatok az ügyfeleket, 2016 júliusáig pedig további kilenc kormányablak megnyitásával harmincra bővül ezeknek a korszerű ügyfélszolgálatoknak a száma a fővárosban.

Az országszerte mostanáig kiépült 242 kormányablakban jelenleg 623 ügytípus intézhető, de már tervben van az ügykörök további bővítése - ismertette dr. Baltay Tímea kormányablakokért felelős helyettes államtitkár. Hozzátette, a kormányablakok kialakítása mellett az e-közigazgatás kiterjesztése is folyamatban van. Ennek érdekében a nyíregyházi kormányablakban pilot jelleggel már elindult egy fejlesztés, amelynek keretében mintegy 40 ügykör elektronikus intézhetőségét tesztelik.

A most átadott húsz munkaállomással és négy fotófülkével ellátott kormányablakot a Kerületi Hivatal Bácska utcai épületében, egy korábbi járműszerelő gyár székházában alakították ki – emlékeztetett Hajdu László, a XV. kerület polgármestere. Kiemelte, a Kerületi Hivatal az utca túloldalán található Polgármesteri Hivatallal, illetve a közelben lévő rendőrkapitánysággal közösen szolgálja ki a városrész lakosságát. Hajdu László reményét fejezte ki, hogy ez a szolgáltatás a kormányablak átadásával még magasabb színvonalon zajlik majd.

„Az állam legyen erős és legyen a miénk” – idézte az átadón Magyary Zoltán gondoltait László Tamás, a kerület országgyűlési képviselője. Mint mondta, ezt a kettős célt szolgálja a közigazgatás mostani átalakítása. Azért történik, hogy az állampolgárok érezhessék, az állam közel van hozzájuk, gyorsan és hatékonyan tudják intézni ügyeiket. Kiemelte, azt szeretné, ha ezt az akadálymentesített, tágas épületbe belépő emberek is ezt éreznék, hiszen számukra ez az állammal, és a közigazgatás szakembereivel való találkozás helyszíne.

Magyary Zoltánhoz kapcsolódva György István kormánymegbízott elmondta, „nekünk jutott az a szerencse, hogy az általa leírtakat átéljük”. Ennek az átalakulásnak egyik zászlóshajója a járási rendszer kialakítása, másik a kormányablakok országos hálózatának kialakítása. A kormánymegbízott az átadón kiemelte, kiváló az együttműködés a kormányhivatal és az önkormányzat között.

A közigazgatás korszerűsítésével és a kormányablakok megnyitásával a kormány szándéka, hogy az állampolgárok az ország minden pontján egységes megjelenésű, korszerű ügyfélszolgálatokon léphessenek kapcsolatba az állammal, ahol ügyeiket az eddigieknél egyszerűbben, gyorsabban és hatékonyabban intézhetik, mindezt a lakóhelyükhöz közel.

 

(Forrás: BFKH Sajtó, Orientpress)