Akadálymentes verzió

Újabb kormányablakokban lehet ügyeket intézni Budapesten

2018.02.20.

Új kormányablak nyílt a Nyugati pályaudvaron, ahol a korábbi Ceglédi váró teljes felújításával létesült könnyen elérhető, különleges műemléki környezetben működő, korszerű integrált ügyfélszolgálat. Így jelenleg már 29 fővárosi helyszínen intézhető el több mint 1500 állammal kapcsolatos ügy.


Nyugati1

A pályaudvarokon olyan valódi közösségi terek jönnek létre, ahol az emberek a számukra fontos szolgáltatásokat utazásaik során is könnyedén elérhetik, ezáltal sok időt spórolhatnak meg; ezt célozza az „Állomásfejlesztési és Integrált ügyfélszolgálat fejlesztési program (kormányablakok)” megnevezésű projekt. A fejlesztés eredményeként Budapest két legforgalmasabb személypályaudvarán több ezer különböző típusú ügy elintézésére nyílik lehetőség. A Nyugati pályaudvari és a kulcsrakész, még tavasszal megnyíló Keleti pályaudvari új kormányablakokkal harmincra nő Budapest kormányablakainak száma.

Nyugati2

– A kormányzat közigazgatás-fejlesztési terveinek megfelelően már 29 városban, 270 kormányablakban intézhetik ügyeiket az emberek - közölte a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára a budapesti Nyugati pályaudvaron tartott átadón. Kovács Zoltán hangsúlyozta, hogy a MÁV integrált állomás- és ügyfélszolgálat-fejlesztési programja keretében már 6 vasútállomáson működik kormányablak és további 7 megnyitását tervezik, köztük március 31-én a budapesti Keleti pályaudvaron. Ezáltal hasznosan eltölthetik a várakozási időt az utazók a vasútállomáson - mondta.

Nyugati3

Az államtitkár közölte, a kormányablakokban már 1500 fajta ügytípus kezelésére nyílik lehetőség. Ennek köszönhetően az elmúlt évben csaknem 15 millió ügyet intéztek a kormányablakokban az emberek, ami a területi közigazgatás ügyfélszámának kétharmada - mondta Kovács Zoltán. A fejlesztés további eleme az informatikai rendszer megújítása, amelynek nyomán 2019-ben már összekapcsolódnak a kormányhivatalok a többi között a földhivatali vagy a közlekedési-hatósági ügyintézési rendszerrel. Fontos elemnek tartják az esztétikus környezet kialakítását is – fűzte hozzá.

Nyugati4

A Nyugati pályaudvar Ceglédi várójában kialakított Kormányablak átadója alkalmával dr. György István kormánymegbízott elmondta, hogy 2017-ben közel 3 millió ügyet intéztek a kormányhivatalokban az állampolgárok, Budapest Főváros Kormányhivatalában összesen pedig több mint 4,5 millió határozatot hoztak. Ezek a számok jól mutatják, hogy egyre nagyobb igény van az integrált közigazgatási szolgáltatásokra. A most elkészülő kormányablakokkal teljessé válik a budapesti kormányablak rendszer, hiszen rövidesen 30 kormányablak áll majd az ügyfelek rendelkezésére.

Nyugati5

– A kormányablak-projekt a közigazgatási fejlesztések területén az egyik legsikeresebbnek mondható. A könnyen elérhető helyszíneken kialakított új kormányablakok hozzájárulnak az ügyfélélmény növeléséhez és a hatékonyabb, gyorsabb ügyintézéshez – fogalmazott a kormánymegbízott. – A közigazgatási átalakítási és fejlesztési program egyik fő pillére a kormányablakok kialakítása, ahol esztétikus körülmények között, gyorsan, kényelmesen és hatékonyan intézkedhetnek az állampolgárok. Emellett számos informatikai fejlesztések van folyamatban annak érdekében, hogy az állampolgárok akár otthonaikból is el tudják intézni az állammal kapcsolatos ügyeiket, tette hozzá dr. György István az átadón.

Nyugati6

Pál László, a MÁV stratégiai vezérigazgató-helyettese hasznosnak nevezte, hogy a program keretében nem csupán új kormányablakok jönnek létre, hanem megújulnak a többnyire városképi jelentőségű, sokszor leromlott állapotú vasúti épületek is. A Nyugati pályaudvaron a mai naptól 486 m2-en 12 ügyfélpult és 2 fotófülke várja az ügyfeleket. A Keleti pályaudvari kormányablak pedig 2018. március végével nyitja meg kapuit.

 

További képek a rendezvényről:

Nyugati7

Nyugati8

Nyugati9

Nyugati10

Nyugati11

Nyugati12

Nyugati13

Nyugati14

Nyugati15

Nyugati16

Nyugati17

(Forrás: MTI / BFKH sajtó)