Akadálymentes verzió

Hírek

2021.07.06. Hétvégén is intézhető a védettségi igazolvány

Szombatonként reggel 7 és 12 óra között is elintézhetők az uniós digitális COVID-igazolvánnyal kapcsolatos ügyek a határainkhoz közeli kormányablakokban.

2021.07.01. Tíz hónappal hosszabbodik a lejárt jogosítványok érvényessége

A veszélyhelyzetek alatt lejárt, illetve lejáró okmányok egységes meghosszabbítására vonatkozó szabályozás lépett életbe, azonban az uniós rendelkezések értelmében a jogosítványokra eltérő határidők vonatkoznak. Érdemes ellenőrizni az érvényességi dátumot és időben gondoskodni az okmányunk megújításáról.

2021.07.01. Július 1-jétől már az uniós oltási igazolás is elérhető az EU-n belüli utazásokhoz

Magyarország, miután elsőként vezette be a védettségi igazolványt és az oltást igazoló applikációt, július elsején bevezeti az uniós védettségi igazolást is.

2021.06.01. Személyes ügyintézés nélkül is meghosszabbíthatja lejárt jogosítványát

Ha lejárt a jogosítványa, az új okmányt – az orvosi alkalmassági vizsgálat után – személyes ügyintézés nélkül, automatikus eljárásban is megkaphatja. Ehhez egy online nyilatkozatot kell kitölteni, amelyet – a részletes tudnivalókkal együtt – a megújult magyarorszag.hu oldalon talál.

2021.05.27. Mit kell tudni a védettségi igazolvány ügyintézéséről?

Összegyűjtöttük az okmány kiállításával, pótlásával, cseréjével kapcsolatos legfontosabb információkat, emellett cikkünkből az is kiderül, mit kell tenni, ha valaki nem kapta meg a kártyáját.

2021.05.17. Pünkösd után ismét intézhetjük az ügyeinket időpontfoglalás nélkül is

A kormányablakokban és okmányirodákban, valamint a kormányhivatali ügyfélszolgálatokon május 25-től újra fogadják az időpontfoglalással nem rendelkező ügyfeleket is. Egyidejűleg megszűnik az Ügyfélkapu azonosítás nélküli online időpontfoglalás lehetősége. A járvány terjedésének megakadályozása érdekében továbbra is be kell tartani a szükséges óvintézkedéseket.

2021.05.13. A kormányablakokban időpontfoglalás nélkül és telefonon is kérhetnek segítséget a védettségi igazolvánnyal kapcsolatban

A beoltottak és a fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kiállított igazolványt postai úton kézbesítik. Ha néhány héten belül nem érkezik meg az okmány, vagy annak pótlása, cseréje válik szükségessé, előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetik a kormányablakokat és telefonon is kaphatnak tájékoztatást.

2021.04.08. Az online ügyintézés már arcképes azonosítással is lehetséges

A Belügyminisztérium legújabb fejlesztésének köszönhetően akár a telefonunk kamerájával is azonosíthatjuk magunkat a közigazgatási ügyek online intézése során.

2021.03.12. Már elektronikusan is igényelhető a védettségi igazolvány

A www.magyarorszag.hu weboldalon elektronikusan is benyújtható a védettségi igazolvány cseréje, pótlása iránti kérelem, valamint az ellenanyag-vizsgálaton alapuló védettségi igazolvány iránti kérelem.

2021.03.08. Továbbra sem szükséges a lejáró okmányok miatt kormányablakba menni

Nem befolyásolják a kormányablakok nyitvatartását a március 8-ától életbe lépő szigorítások, azonban a kormányhivatalok arra kérik az ügyfeleket, hogy csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel a kormányablakokat, és lehetőség szerint válasszák az elektronikus ügyintézési lehetőségeket. Az ügyfélszolgálatok az eddig megszokott előzetes időpontfoglalást követően fogadják az ügyfeleket.


1 2 3 4 5