Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében a kormányablakokban és okmányirodákban az alábbi óvintézkedések betartásával történik az ügyfélfogadás:

kötelező az orrot és a szájat eltakaró maszk viselése,

az ügyintézés során be kell tartani a legalább 1,5 m védőtávolságot,

az ügyféltérben várakozók száma korlátozható,

az elkészült okmányokat postai úton kézbesítik (személyes átvételre csak kivételesen van lehetőség).

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a települési ügysegédek ügyfélfogadása átmenetileg szünetel.

Javasoljuk az előzetes online időpontfoglalás (a lejárt személyi okmányok esetében Ügyfélkapu azonosítás nélkül is használható), valmint a magyarorszag.hu oldalon elérhető elektronikus ügyintézési lehetőségek igénybevételét.

Vigyázzunk egymásra!

A kormányablakokban időpontfoglalás nélkül és telefonon is kérhetnek segítséget a védettségi igazolvánnyal kapcsolatban

2021.05.13.

A beoltottak és a fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kiállított igazolványt postai úton kézbesítik. Ha néhány héten belül nem érkezik meg az okmány, vagy annak pótlása, cseréje válik szükségessé, előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetik a kormányablakokat és telefonon is kaphatnak tájékoztatást.


A védettségi igazolványok elkészítése és kiküldése az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) rögzített adatok alapján, automatizált eljárásban történik. Mielőtt a hatósághoz fordulnánk azzal, hogy a kártyát nem kaptuk meg, érdemes ellenőrizni, hogy az oltóponton megfelelően rögzítették-e a védőoltás beadásának tényét, ennek hiányában ugyanis nem kerülhet sor az igazolvány gyártására. A beoltottak ezt az EESZT lakossági portálján keresztül, a https://www.eeszt.gov.hu/ oldalon tehetik meg. Ha hiányoznak az adatok, első körben a az oltóponttól, háziorvostól kell kérni azok utólagos rögzítését.

A kormányablakokat akkor indokolt felkeresni, ha az EESZT felületen az oltással kapcsolatos adatok megfelelően megjelennek, mégsem kaptuk meg az igazolványunkat. A személyes ügyintézéshez ebben az esetben nem szükséges időpontot foglalni, továbbá telefonon keresztül is kérhetünk tájékoztatást a kormányhivataloknál, vagy az ingyenesen hívható 1818-as országos telefonszámon. Abban az esetben is a kormányablakokban kérhetünk segítséget, ha az elveszett, ellopott, megrongálódott vagy megsemmisült kártya pótlása, vagy a rajta szereplő adatok változása (pl. névváltozás, okmánycsere) miatt annak cseréje szükséges. Fontos, hogy a védettségi igazolvány csak arcképes személyazonosító okmánnyal (személyi igazolvány, útlevél) együtt érvényes, ezért az ezekkel, továbbá az Ügyfélkapu regisztrációval kapcsolatos ügyintézéshez sem kell előzetes időpontfoglalás.

 

A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket online is intézhetik a magyarorszag.hu felületen az alábbi linkeken:

Védettségi igazolvány (oltottságon vagy felgyógyuláson alapuló) pótlása, cseréje

(Az oltottságon vagy felgyógyuláson alapuló védettségi igazolványt az állampolgár automatikusan megkapja.)

Utólag elvégzett ellenanyag-vizsgálaton alapuló védettségi igazolvány kérelme, pótlása, cseréje

Védettségi igazolvány iránti kérelem - külföldön beoltott magyar állampolgárok számára

Védettségi igazolvány iránti kérelem - hivatalos útlevéllel rendelkezők számára

 

További információkat, valamint a gyakran ismételt kérdéseket tartalmazó részletes tájékoztatót az alábbi letölthető dokumentumban találnak:

Tájékoztató védettségi igazolvány kiállításáról (pdf)

 

(Miniszterelnökség)