Akadálymentes verzió

Figyelem!

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a kormányablakokban és az okmányirodákban - a 2019. évi munkaszüneti napok körüli munkarendváltozásra tekintettel - az év végén az alábbi (országosan egységes) rendben tartanak félfogadást:

2019. december 6-án (péntek) keddi ügyfélfogadási rend szerint,

2019. december 7-én (szombat) 8.00-14.00 óráig,

2019. december 13-án (péntek) pénteki ügyfélfogadási rend szerint,

2019. december 14-én (szombat) 8.00-14.00 óráig,

2019. december 24-27 (kedd-péntek) az ügyfélfogadás és az ügyintézés szünetel,

2019. december 31. (kedd) 8.00-12.00 óráig,

2020. január 1. (szerda) az ügyfélfogadás és az ügyintézés szünetel.

 

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy 2019. december 31-én (kedden) csak azok az ügyfélszolgálatok tartanak félfogadást, amelyek keddenként nyitva tartanak, továbbá a fentiektől eltérő a nyitvatartás egyes kormányablakokban és okmányirodákban (az eltérésekről ezen az oldalon tájékozódhatnak).

Új épületszárnnyal bővül a Sarkadi Járási Hivatal

2019.05.21.

Határmentiségéből adódóan stratégiai és nemzetpolitikai fontosságú a Sarkadi járás – hangsúlyozta a járási hivatal fejlesztését bemutató sajtótájékoztatón Takács Árpád kormánymegbízott, aki egyúttal a kormányablak százezredik ügyfelét is köszönthette.


Édesanyjával, Kóra Erzsébettel igényelt személyi igazolványt a Sarkadi Járási Hivatal Kormányablak Osztályán a helybeli 13 esztendős, de a Gyulai Dürer Albert Általános Iskolában tanuló Kóra Kornél.

Jó irányban halad a közigazgatás, ezt tükrözik a számok és az elégedettségi mutatók is, hiszen óriási szám a 100 ezer, és az emberek több mint 90 százaléka elégedett a kormányablakokban folyó ügyintézéssel, annak színvonalával – nyomatékosította dr. Kovács József országgyűlési képviselő.

A sarkadi kormányablakban havonta átlagosan valamivel több mint kétezer ügyfél fordul meg, így az éves létszám megközelíti a huszonötezret – ismertette az adatokat köszöntőjében dr. Sipos Lajos járási hivatalvezető. A Sarkadi Járási Hivatal Kormányablak Osztálya 2015. június 22-én kezdte meg működését, mára érkeztünk el a százezredik ügyfél köszöntéséhez – tette hozzá.

Ehhez a gondolathoz csatlakozott dr. Mokán István sarkadi polgármester, aki a járási hivatal fontosságát hangsúlyozva felidézte: 2007 előtt a sarkadi álláskeresők még Gyulára kellett utazzanak ügyeik intézéséért, ahogyan 2010 előtt a földhivatali ügyintézésre is csak a szomszédos városban volt lehetőség.

Takács Árpád kormánymegbízott oklevéllel, dr. Kovács József országgyűlési képviselővel közösen ajándékkal, dr. Mokán István polgármester a város vezetése nevében ajándékkosárral köszöntötte a kormányablakban százezredikként regisztrált Kóra Kornélt.

Stratégiai és nemzetpolitikai fontosságú a Sarkadi járás, így nem csak a körzetben, járásban élők, de a határon túli magyarság számára is kiemelt jelentőségű a Sarkadi Járási Hivatal fejlesztése, hiszen már eddig több mint 10 ezer határon túli ügyfél fordult meg a hivatalban – hangsúlyozta Takács Árpád.

A kormánymegbízott arról is tájékoztatott, hogy a Békés Megyei Kormányhivatal hazai forrásból 583 millió 500 ezer forintos beruházás keretében, a meglévő épülethez kapcsolódva egy új, korszerű, 1 352 négyzetméter alapterületű épületszárnnyal bővíti az ingatlant. Így az eddig öt helyen működő hivatal egy központi épületbe költözhet, egy helyre kerül a kormányablak osztály, a hatósági és gyámügyi osztály, a foglalkoztatási, valamint a földhivatali osztály – mondta. A kormányhivatal 2014-ben a tetőtér beépítését végeztette el, 2016-ban pedig az épület energetikai korszerűsítése is megtörtént – tette hozzá a Békés Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott.

Gratulált az építkezéshez Takács Árpád kormánymegbízottnak dr. Kovács József országgyűlési képviselő. Azt is kiemelte, hogy a számtalan igény miatt nem könnyű 600 millió forintot elkülöníttetni, de a fejlesztés megerősíti a járási hivatalt.

A fejlesztés igazolja, hogy a Sarkadi járásnak nem csak múltja, de jövője is van. A beruházásnak köszönhetően a város központja tovább szépül, épül. Példaértékű az együttműködés a kormányhivatal, az országgyűlési képviselő és a város között – emelte ki dr. Mokán István. Az önkormányzat anno ingyen és bérmentve ajánlotta fel a magyar államnak a Szent István tér 7. szám alatti épületet, a járási hivatal székhelyét. A fejlesztésre elkülönített 600 millió forint valóban nagy pénz és köszönet illeti Csepreghy Nándor volt miniszterhelyettest is – tekintett vissza az előzményekre Sarkad város polgármestere.

(Békés Megyei Kormányhivatal)